سیامک زارع: گزارش کوتاهی از برگزاری جلسه سخنرانی مصطفی صابر در شهر کاسل آلمان

دوشنبه 4 ژوئن به دعوت حزب چپ آلمان ( Die Linke) در شهر کاسل مصطفی صابر رءیس دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری ایران سخنرانی تحت عنوان: در ایران چه میگذرد و آنچه در رسانه ها گفته نمیشود,را انجام داد. این سخنرانی بزبان انگلیسی و از طرف برگزار کنندگان به آلمانی ترجمه شد.

این برنامه که بمدت دو نیم ساعت بطول انجانید, ابتدا مصطفی صابر تصویری از جامعه و اوضاع کنونی ایران و اینکه در حال حاضر تمام اقشار مردم معترض به حکومت کنونی ایران میباشند, سخنرانی خود را شروع کرد. سپس اشاره به اسلام و اسلام سیاسی در نظام و دخالتگری و همچنینبرجام و نقش کشورهای اروپایی و همچنین نقش احزاب چپ اروپایی و به نوعی حمایت این احزاب را نشانه گرفت و از آنها انتقاد کرد و تاکید کرد این حمایت آنها نه تنها به نفع مردم نیست بلکه در جهت مخالف حرکت مردم میباشد.

پس از پایان سخنرانی شرکت کنندگان سوالات خود را مطرح کردند و مصطفی صابر به آنها پاسخ داد. با وجود حجم زیاد سوالات و فرصت کم باقی مانده تعدادی نتوانستند سوالات خود را مطرح نمایند. همین امر باعث شد پس از اتمام برنامه نیز مدتی در بیرون از سالن بحث و گفتگو ادامهیابد.

در این برنامه طه حسینی و شهناز مرتب نیز در قسمت پرسش و پاسخ هر یک نظرات خود را کوتاه به زبان آلمانی در رابطه با اوضاع سیاسی و نقش دختران خیابان انقلاب بیان کردند.

در انتهای جلسه برگزار کننده برنامه با ابراز تشکر و قدردانی, آنرا بسیار مثبت و مفید خواند و اظهار تاسف خود را دررابطه با کمبود وقت بیان کرد.

در این برنامه همچنین میز کتابی از آثار منصور حکمت و حمید تقوایی به زبانهای آلمانی و انگلیسی نیز برپا بود که مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت و تعدادی از این کتب نیز بفروش رفت.

پس از پایان سخنرانی طه حسینی مبلغ 60 یورو کمک مالی جمع آوری کرد که آنرا به کاسل تحویل داد. باتشکر از تمامی رفقایی که در پیشبرد و بهتر تشکیل شدن این برنامه با کاسل همکاری نمودند. و به امید ارتباط هر چه بیشتر حزب با احزاب کشورهای اروپایی.

سیامک زارع

پنجم ژوئن 2018

 

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …