شورای امنیت ناظر برای انتخابات عراق می فرستذ

شورای امنیت ارسال ناظران بین المللی برای انتخابات عراق را تصویب کرد مصوبه جدید شورای امنیت برای اولین بار شامل ارسال هیئت بین المللی برای نظارت بر انتخابات عراق می شود.

میدل ایست نیوز: در پی مصوبه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تمدید مأموریت دفتر نمایندگی سازمان ملل در عراق (UNAMI) وزارت خارجه عراق با انتشار بيانيه ای درباره جزئیات بیشتر این مصوبه توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، «احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت خارجه عراق تأکید کرد که در راستای افزایش اعتماد به روند انتخابات و تحقق مشارکت گسترده در آن، شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا تمدید فعالیت دفتر سازمان ملل را تصویب کرد.

این بیانیه افزوده که مصوبه جدید شورای امنیت برای اولین بار شامل ارسال هیئت بین المللی برای نظارت بر انتخابات عراق می شود.

در این بیانیه تأکید شده که این مصوبه به خواست عراق انجام شده و در آن بر پایبندی کامل به حاکمیت و استقلال و تمامیت ارضی عراق و بر حمایت از تلاش های دولت برای رویارویی با چالش های پیش روی کشور و تثبیت ثبات در عراق تأکید شده است.

این بیانیه افزوده که شورای امنیت همچنین از تلاش های ملی در عراق برای برگزاری انتخابات قدردانی و بر هماهنگی با دوایر عراقی در این زمینه تأکید کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده که عراق در پی فراهم آمدن هیئتی قدرتمند با هماهنگی دفتر سازمان ملل برای حمایت از تلاش ها برای موفقیت روند انتخابات و اجرای آن در مود مقرر با راه اندازی استراتژی گسترده برای آگاه سازی مردم درباره اهمیت انتخابات است.

اینرا هم بخوانید

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان به تجمعات سراسری در روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت

‍ فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران معلمان آزاده و عدالت‌خواه ایران! نظام آموزش …