دستمزد

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث):به مزد ناعادلانه مصوب، اعتراض داریم.

نرخ سبد معیشت کارگری بنا بر اعلام کمیته مزد کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران ۳۲ میلیون تومان است که بنابر رشد ۴۵ درصدی نرخ تورم اعلام گردیده است.
با این معیار و با استناد به آمار و ارقام دولتی، با توجه به رشد سرسام آور تورم، بی بندوباری وضعیت قیمتها در بازار و شرایطی که کارگر همین الان هم قدرت خرید ندارد، تاکید میکنیم، مزد مصوب ۳۵ درصدی تداوم خیانت علنی و آشکار به ما کارگران است.
این بازی عوام‌فریبانه و فرمایشی دولت با شکل و نمایش تکراری که راه انداخته است توهینی بیشرمانه  به ما کارگران است.
این تصمیم افزایش مزد نیست، بلکه با تورم و رشد سرسام آور هزینه های زندگی کاهش دستمزد است و به هیچ عنوان کفاف هزینه های زندگی ما را نمیکند و پاسخگوی معیشت مان نیست.
در جلسات فرمایشی مهندسی شده و از قبل طراحی شده، با استفاده از عوامل معلوم الحالی که با فرصت رسانه ای شدن، از آنها برای کارگران چهره سازی نمودند، رقم ۱۵ میلون تومان حداقل دستمزد را جلو آوردند تا زمینه را برای اعلام مصوبه بیشرمانه شورایعالی کار و ۱۱ میلیون تومان حداقل دستمزد فراهم کنند. بعد هم تداعی کنند که عدد ۱۱ میلیون تومانی باضافه مزایای خیالی مورد ادعای وزیر کار همان نرخ ۱۵ میلیونی مطرح شده است. تا به این شکل صف اعتراض ما را متشتت کنند.
در این میان برای بخش زیادی از کارگران از جمله ما کارگران ارکان ثالث نفت افزایش مزد ۲۲ درصدی با رقمی ثابت مقرر گردیده است.
ما در سالهای گذشته هم تجربه چنین افزایش های مزدی بیشرمانه را تجربه کردیم و قسمت جالب قضیه این است که یکی از اعضای حاضر در جلسه از همکاران ما بوده و او میداند کارفرمای زورگو و پیمانکاران مفتخور همیشه از این مزایا تا چه میزان و به چه اشکالی سودجویی نموده و در ازای افزایش دریافتیمان از اضافه کاری ما کسر میکنند تا همچنان تبعیض در پرداخت  دستمزدها را حفظ کنند.
از همین رو ما میدانیم افزایش ۲۲ درصدی مصوب برای ما کارگران ارکان ثالث برابر است با ۱۰ درصد است و شاید هم کمتر از آن.
همه ما میدانیم که عمده این مزد مورد چپاول و زد و بند میان کارفرما و پیمانکاران در فیش حقوقی مان چنان به اسم کسورات بیمه و مالیات و… تحریف می‌شود که حتی از لحاظ پیگیری حقوقی در مراجع به اصطلاح رسیدگی و شکایت قابلیت طرح نداشته و اساساً به جایی نمیرسد!
با این تفاسیر افزایش ۲۲ درصدی برای ما کارگران ارکان ثالث به معنی واقعی به عددی می‌رسد که قطعاً افزایشی کمتر از ۱۰ درصد را دارد و این شرایط در مورد کارگران پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری نزدیک به صفر است!
ما میدانیم کل سناریو یک پروژه تکراری و مهندسی شده است که نتیجه آن فقط فلاکت و فقر و کوچکتر شدن سفره ما را در پی دارد. روشن است که ما به این تحقیر آشکار و بردگی تن نخواهیم داد.
ما این شکل توهین به منزلت و معیشت خود را با وجود آن مقدار مطالبات محقق نشده مان که عمده ترین آن حذف شرکتهای پیمانکاری تامین نیروی انسانی است از سوی دولت و ساختار سرمایه داری حاکم، اعلام جنگ به خود میدانیم و معتقدیم این ساختار با رفتن این وزیر و آن مسؤل قابلیت تغییر فرم و اصلاح ندارد و مشکلات ما و همه مزدبگیران و همه مردم تحت ستم عمیقتر از اینهاست!
ما ریشه درد و فلاکت خود را میشناسیم و میدانیم پروژه فرمال تصویب مزد از همانجایی بر خاسته است که پروژه عدم حذف شرکتهای پیمانکاری تامین نیرو انسانی را مدیریت میکند و بازیگرانی مشترک دارد که در دو سناریو نقش بازی میکنند. سناریوی نوشته شده از بالا که مفتخوران و چپاولگران در آن نقششان این است که خون ما را بمکند و معیشت ما را لگدمال کنند.
با این نگاه، ما کارگران ارکان ثالث، پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری و کارگران غیر رسمی نفت اعلام می‌کنیم، در روزهای تعطیلی سال نو اعتراضات خود را موقتاً به حالت تعلیق در آورده ایم، اما دوباره با اعتراضاتمان خواهیم آمد و تا تحقق خواستهایمان اعتراضاتمان ادامه خواهد داشت.
ما در مبارزاتمان بخصوص در چند ماه اخیر دستاوردهای مهمی داشتیم که مهمترین آن در هم  شکستن فضای پادگانی و حراستی محیط های کاریمان بوده است. همچنین به دبنال این اعتراضات صف ما متحد تر از پیش شده است و بیش از پیش جریانات معلوم الحالی که همواره تلاش کرده اند ترمز مبارزات ما باشند عقب زده و توانسته ایم اعتراضاتمان را گسترش دهیم. اعتراضات ما قطعاً با قدرت بیشتری ادامه خواهد داشت و ما هرگز به شرایط قبل باز نمیگردیم.
در انتها، شروع سال جدید را به همکاران تبریک عرض نموده روزهای خوشی را آرزو می‌نماییم.

⚙️ شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث)

https://t.me/shoraarkansalesnaft

شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳

نه به بردگی مزدی

افزایش مزد و مزایا

نه به تبعیض

معیشت منزلت حق مسلم ماست

اتحاداعتراض اعتصاب

اینرا هم بخوانید

بیانیه ۱۴ زندانی سیاسی در اعتراض به صدور حکم اعدام برای توماج صالحی

۱۴ زندانی سیاسی روز جمعه،‌ هفتم اردیبهشت‌ماه، در واکنش، با بیان اینکه جمهوری اسلامی «در …