صدور احکام زندان برای دانشجویان معترض؛ حکم ۹ سال حبس برای چهار دانشجوی دانشگاه علامه

کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان گزارش داد که چهار دانشجوی معترض دانشگاه علامه طباطبایی در تهران، به نام‌های میلاد عبدی، یوسف ظریف، محمدحسین شعائی و رادبه کشاورز، با حکم دادگاه انقلاب در مجموع به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

بر اساس این گزارش، میلاد عبدی، دانشجوی رشته مددکاری دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه به ۵ سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و یک سال ممنوعیت حضور در فضای مجازی محکوم شده است.

محمدحسین شعائی دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی به ۲ سال حبس تعزیری، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و تهیه پژوهشنامه‌ای ۱۱۰ صفحه‌ای پیرامون وطن‌دوستی، ادب و آسیب‌رسانی به افکار عمومی، محکوم شده است.

همچنین یوسف ظریف دانشجوی رشته گردشگری دانشگاه علامه نیز به یک‌ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

رادبه کشاورز از دیگر دانشجویان دانشگاه علامه نیز در حکم بدوی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» و «تبلیغ علیه نظام» به پنج سال زندان، ۲ سال ممنوع‌الخروجی و ۲ سال منع عضویت در گروه و دسته‌جات سیاسی، محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به یک سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرده است.

*بر اساس گزارش کانال تلگرامی «دانشجویان متحد»، بیتا حقانی دانشجوی گرافیک دانشگاه قدسیه ساری در دادگاه انقلاب این شهر، به ۱۸ سال حبس تعزیری با الزام اجرای پنج سال زندان محکوم شده است.

*نازلی سعیدی دانشجوی پزشکی اردبیل و دانشجوی میهمان علوم پزشکی تبریز نیز، با حکم شعبه یک انقلاب تبریز به ۱۵ ماه حبس تعزیری، پرداخت ۱۰ میلیون تومان و دو سال ممنوع الخروجی محکوم شده است.

* بهزاد قدیری دانشجوی سال آخر رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز به ۳ سال و سه ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

اینرا هم بخوانید

کارت سوخت۳۰ میلیون تومانی و تجمع کامیونداران در اعتراض به سهمیه سوخت در تهران

کارت سوخت۳۰ میلیون تومانی و تجمع کامیونداران در اعتراض به سهمیه سوخت در تهران.وب‌سایت «اقتصاد …