عاتکه رجبی، معلم بازداشتی در مشهد، در زندان «اعتصاب غذای خشک کرده»

عاتکه روز ۱۹ اردیبهشت به منظور شرکت در تجمع فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، از خانه خارج و بر اساس گزارشات رسیده در مقابل اداره آموزش و پرورش استان مشهد، بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده شد. در همان روز نیروهای امنیتی با یورش به منزل این فعال صنفی به تفتیش خانه و بازداشت خواهر ایشان، آرزو رجبی، اقدام کردند که بعد از چند ساعت خانم آرزو رجبی را آزاد کردند. عاتکه رجبی در تماسی تلفنی اعلام کرده است که در انفرادی است و از روز بازداشت در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود دست به اعتصاب غذای خشک زده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با اعلام نگرانی شدید از وضعیت #عاتکه_رجبی، به مقامات قضایی و به ویژه نیروهای امنیتی هشدار می‌دهد که مسئولیت خطرات ناشی از اعتصاب غذای خشک عاتکه رجبی و هر اتفاق ناگوار دیگری، مسلما بر عهده‌ی آنها خواهد بود.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان با اعلام نگرانی از وضعیت عاتکه رجبی به مقام‌های حکومت هشدار داده «مسئولیت خطرات ناشی از اعتصاب غذای خشک عاتکه رجبی و هر اتفاق ناگوار دیگری، مسلما بر عهده‌ آنها خواهد بود.»وی حجاب اجباری را از سر برداشته بود و در شبکه‌های اجتماعی مطالبی با مضامین اعتراضی و تحلیلی همرسانی می‌کرد.خانم رجبی پیش از بازداشت اعلام کرده بود که به تجمعات اعتراضی معلمان در روز ۱۹ فروردین می‌پیوندد.

اینرا هم بخوانید

عراق؛ ۱۵ سال زندان برای همجنسگرایان

پارلمان عراق روز شنبه قانونی را تصویب کرد که براساس آن همجنسگرایی مجازاتی تا ۱۵ …