عذر خواهی نماد مرگ جانی است!

زمانی جمهوری اسلامی در قدرت بود و پوزش و عذرخواهی و توبه فقط خاص مخالفین بود و جمهوری اسلامی به عنوان نماینده‌ خدا روی زمین هرگز کارش به طلب پوزش بابت اشتباهاتش نمیکشید . اما مدتیست که شاهد عذر خواهی و طلب بخشش از سوی عناصر و روسایی از جمهوری هستیم.

اشتباه نکنم از وقتی که از مازیار ابراهیمی و همرانش بابت اتهام دروغین ترور “دانشمندان هسته‌ای “ عذرخواهی کردند، جمهوری اسلامی به دنیایی عذرخواهی گام گذاشت. حاجی زاده فرمانده‌ موشکی که بعضا روی زمین راه هم نمی رفت ،سه روز بعد از زدن هواپیمای مسافربری از مردم عذر خواهی کرد ….عنابستانی که گویا اصلا عادت به عذر خواهی نداشت بعد از انکار سیلی به سرباز راهنمایی رانندگی عذر خواهی کرد …

فشار فضای مجازی قطعا در بروز این پدیده موثر بوده است، اما داستان این طلب بخش و عذرخواهی ها عمیق تر از این موارد است ،عذرخواهی فازی از زندگی حاکمان جانیست ،همیشه‌ای تاریخ ،هر چند دیر، اما روزی به این فاز افتاده اند . شاه وقتی که از مردم عذر خواهی کرد، اصلا فضای مجازی وجود نداشت ، اما بالاخره با ورود به این فاز، پا به میدان مرگ گذاشت .عذرخواهی جانی راه بی برگشت زندگی اوست. جنایت عذر بردار نیست، نماد مرگ جانیست.

داستان عذر خواهی ها به یک نقطه‌ اوج رسیده است . یکی از بزرگترین عذرخواهی ها برداشتن بی سرو صدای «حصر » بود .میر حسین موسوی به برخی از بازماندگان اعتراضات هشتادوهشت تلفن زده و با آنها همدردی کرده است . تا اینجا هنوز همه چیز عادیست و بعضا میتوان بابت این عقب نشینی خامنه‌ای ته دل خوشحال شد. اما آنچه غیر عادیست سکوت کل جناح خامنه‌ای در مقابل این اقدام میر حسین موسوی، بلافاصله بعد از در اختیار داشتن یک خط تلفن و لغو حصر است .

حصر را برداشتند و آنها در همان قدم اول به دلجویی از بازماندگان قربانیان اعتراضات ۸۸ پرداخته اند و مثلا کیهان یک کلمه در این باره ننوشت! اینجای ماجرا، این سکوت، کاملا مشکوک است، گویی برنامه ریزی کرده اند که با عذر خواهی ترمز اظطراری قطاری را بکشند که جزء با مرگ جمهوری اسلامی نخواهد ایستاد. عذرخواهی میر حسین موسوی برخلاف ظاهر ماجرا، کاملا علیه ذهن فعال مردمیست که جز به مرگ جمهوری آرام نمیشود . این تلاش جمهوری اسلامی برای رهایی از مرگ است . تلاشی برای مهار اذهان مردمی خشمگین که جزء به نابودی جمهوری اسلامی به چیز دیگری تن نمی دهند . خودش مطلع باشد یا نه ؟میرحسین موسوی با تفاوتهایی همان “بختیار “جمهوری اسلامیست! آیا این عذرخواهی آخری این جامعه را عقب خواهد کشید؟ خواست و آرزوی نابودی، جمهوری اسلامی را مهار خواهد کرد؟ بنظر من میرحسین موسوی بیشتر شبیه بختیار است تا مصدق . جمهوری اسلامی بسیار به مرگ نزدیکتر از زندگی دوباره است .و میر حسین قادر به نجاتش حتی پس حمایت تمام عیار غرب هم نیست .