عراق اعلام کرد جنگ با داعش در مرزهایش تمام شده است

بی بی سی:عراق می‌گوید جنگ با داعش در محدوده مرزهایش به پایان رسیده است.

حیدر عبادی، نخست وزیر عراق در یک نشست خبری اعلام کرد که نیروهای این کشور مرزهای سوریه و عراق را به طور کامل تحت کنترل گرفته‌اند.

بعد از رانده شدن داعش از شهر راوه، در نزدیکی مرز با سوریه، مناطق مرزی آخرین پناهگاه‌های داعش در خاک عراق بودند.

ین خبر دو روز بعد از آن اعلام می‌شود که ارتش روسیه هم اعلام کرد ماموریت شکست داعش را در سوریه با موفقیت به پایان رسانده است.

داعش حدود سه سال پیش، مناطق وسیعی را در خاک عراق و سوریه تحت کنترل خود گرفت و با اعلام خلافتی خود خوانده بر بیش از ١٠ میلیون نفر حکومت کرد.

اما در دو سال اخیر، این گروه با شکست‌های سنگینی روبه‌رو شد، از جمله از دست دادن موصل، دومین شهر بزرگ عراق در تابستان امسال، و رقه، مرکز خلافتش در شرق سوریه که حدود یک ماه پیش به دست نیروهای دموکراتیک سوریه افتاد.

برآورد می‌شود که نیروهای داعش، در سوریه پراکنده شده باشند و بخشی از آنها هم ظاهرا از مسیر ترکیه از منطقه خارج شده‌اند.آقای عبادی در نشست خبری امروز گفت: “دشمنان ما می‌خواستند شهروندان ما را بکشند، اما ما با اتحاد و اراده‌ خود پیروز شدیم.”ارتش عراق هم بیانیه‌ای منتشر کرده و گفته عراق “به طور کامل از دست داعش آزاد شده است”.

ماه پیش هم ارتش سوریه اعلام کرد که شهر ابوکمال در مرز عراق را به طور کامل تحت کنترل گرفته است. این شهر آخرین منطقه شهری تحت کنترل داعش بود.

پنجشنبه گذشته هم رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه، ژنرال سرگئی رودسکو گفت: “ماموریت ارتش روسیه در شکست گروه‌های باقیمانده از سازمان تروریستی دولت اسلامی در محدوده مرزهای سوریه با موفقیت به پایان رسید.” به گفته او ارتش روسیه از این تاریخ روی حفظ آتش بس و برقراری صلح تمرکز خواهد کرد.

سقوط داعش در عراق و سوریه، این نگرانی را به وجود آورده است که اعضای باقیمانده این گروه در خارج از مرزهای این دو کشور دست به حمله علیه هدف‌های غیر نظامی بزنند.

اینرا هم بخوانید

هزینه نسخه بیماران سرطانی استان هرمزگان از ٤٠میلیون شروع می شود / وزارت بهداشت بیمه و یارانه داروهایشان را قطع کرده

وب سایت حکومتی رکنا،میترا قاسمی راد ،فعال اجتماعی و مدیر موسسه خیریه بیماران خاص و …