عفو بین‌الملل:هشت هزار کارگر خارجی در قطر ماه‌ها معوقه مزدی دارند

ایلنا به نقل از سازمان عفو بین‌الملل:هشت هزار کارگر خارجی در قطر ماه‌ها معوقه مزدی دارند/عدم همکاری کارفرمایان با سازمان‌های حقوق بشری.

این سازمان که در زمینه دفاع از حقوق بشر فعالیت می‌کند امروز بار دیگر نسبت به سرنوشت کارگرانی که در قطر کار می‌کنند و ماه‌‌هاست که دستمزدهای خود را دریافت نکرده‌اند، هشدار داد.

این کارگران که اغلب خارجی و بیشتر از کشورهای آسیای جنوب شرقی و کشورهای عرب همچون مصر هستند، در پروژه‌های مربوط به جام جهانی ۲۰۲۲ کار می‌کنند. اما پیشرفت این پروژه‌ها به علت تحریم‌های اقتصادی کشورهای عربی همجوار قطر متوقف شده است.

تعداد این کارگران بیشتر از ۸ هزار نفر است و هرکدام از این کارگران بیش از ۶ ماه یک سال معوقات مزدی دارند. عدم پرداخت‌ دستمزدهای کارگران قطری، خانوادهای آنان که اکثرا از اقشار فرودست هستند را نیز متاثر ساخته است.

در عین حال بابت سلامتی کارگران قطری نگرانی‌های موجهی از سوی سازمان‌های بین‌المللی وجود دارد. این نگرانی‌ها از این حیث حائز اهمیت است که با اینکه دسترسی به مواد غذایی برای شهروندان قطری آسان شده است اما کارگران با توجه به عدم دریافت دستمزدهای خود قادر به تهیه غذا و آشامیدنی‌های سالم نیستند.

بسیاری از این کارگران که آمار مشخصی به دلیل عدم همکاری کارفرمایان از آن وجود ندارد، مایل به بازگشت به کشورهای خود هستند این درحالی‌ست که گذرنامه‌های آنان در اختیار کارفرمایانشان است.

اینرا هم بخوانید

محکومیت حکم اعدام برای توماج صالحی در تجمعات و بیانیه‌ها از سراسر جهان ادامه دارد

پوشش زنده تجمعات اعتراضی خارج از ایران.روز شنبه گروه‌هایی از ایرانیان در چند شهر اروپا …