علیه حکومت اعدام جمهوری اسلامی بپاخیزیم! نگذاریم عدنان میرکی اعدام شود!

در حالیکه که مردم در گوشه و کنار کشور قربانی بیماری کرونا و بی توجهی جمهوری اسلامی به جان و سلامتی مردم می شوند، حکومت اسلامی دست از آدمکشی و اعدام بر نمی دارد. جمهوری اسلامی با انتقال دستکم هفت زندانی در شهرهای سنندج و سقز به سلول های انفرادی قصد به کشتن و اعدام آنها کرد. متاسفانه جمهوری جنایتکار اسلامی روز  سه شنبه ۲ اردیبشهت یکی جوان ۲۳ ساله بنام شایان سعیدپور را علیرغم اعترضات مردم- و بنا به برخی گزارشات حتی علیرغم رضایت مادر مقتول- اعدام کرد. چرا که او یکی از زندانیانی بود که برای نجات جان خود از گزند گسترش کرونا در زندان در ماه گذشته از زندان شهر سقز فرار کرده بود.

در لیست فعلی اعدامهای جمهوری اسلامی در کردستان چند نفر دیگر قرار دارند و خبرهای تازه مبنی بر این است که به این لیست افراد تازه ای نیز اضافه می شوند. علاوه بر واحد فیضی، اهل بانه، لقمان احمدپور، اهل بانه، رامیار مخلص، اهل بانه، سعید محمدپور، اهل کرمانشاه، سینا محمدی، اهل دهگلان و عدنان میرکی، اهل سنندج  اکنون خبر رسیده است که یک زندانی دیگر بنام “احمد عبدالله پور” به سلول نفرادی در زندان سنندج منتقل شده است. بنا به یک خبر دیگر خانواده یک زندانی در زندان سقز  بنام “حسین حیدری” برای آخرین ملاقات با وی احضار شده اند و قرار است که حکم اعدام وی فردا به مورد اجرا گذاشته شود.

طبق اطلاعاتی قبلی ما همچنین قرار بوده است که عدنان میرکی زندانی محکوم به اعدام در سنندج روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت به چوبه دار آویخته شود. برای آزادی این زندانی تلاشهای فردی و جمعی زیاد در جریان بوده است و کمیته بین المللی علیه اعدام از طریق شبکه های مردمی سعی در جلب رضایت خانواده محترم مقتول، جمشید رنجبری، برای انصراف از اجرای حکم “قصاص” داشته است. امروز قرار بوده که مردم شهر سنندج در مقابل منزل خانواده شاکی در محله کانی کوزله شهر سنندج تجمع کنند و از این خانواده بخواهند که عدنان میرکی را مورد بخشش قرار دهند و از اعدام وی جلوگیری کنند. کمتیه بین المللی علیه اعدام همه مردم را به این گردهمایی انسانی فرا می خواند.

ما معتقدیم که امکان نجات عدنان میرکی و همه محکومین به اعدام از مرگ وجود دارد. شرط موفقیت ما برای نجات جان عدنان میرکی و دیگر محکومین به اعدام این است شمار هر چه بیشتری از مردم در اعتراضات علیه اعدام  و آدمکشی جمهوری اسلامی شرکت کنند، خانواده های مقتولین حاضر نشوند در این این جنایت دولتی سهیم شوند و به قوانین قرون وسطایی قصاص نه بگویند، و همه ما  تلاشهای انساندوستانه و اعتراض خود علیه اعدام را گسترش دهیم و در همه جا علیه اعدام قد علم کنیم. اعدام قتل عمد دولتی است و باید لغو شود و همه احکام اعدام باید فورا ملغی شوند.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۱ آوریل ۲۰۲۰- ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …