علیه راسیسم و فاشیسم . پیرامون تحرکات دار و دسته های خارجی ستیز در شهر «کمنتس» آلمان

شهر کمنتس در شرق آلمان چند روز متوالی شاهد به خیابان آمدن دار و دسته های دست راستی و فاشیست و تظاهرات بر علیه خارجیان و مهاجرین است. در طول روزهای اخیر این جریانات وسیع ترین تبلیغات مسموم کننده بر علیه خارجی ها را سازمان داده اند. بهانه این جریانات اعتراض به کشته شدن یک فرد آلمانی در جریان یک جشن در این شهر می باشد.

جریانات راسیست مدعی هستند خارجی ها این جنایت را متهم شده اند. این جریانات با سوء استفاده از این موضوع در طول چند روز اخیر اقدام به برپایی تظاهرات بر علیه خارجیان کرده و فضای این شهر را متاسفانه در د ست گرفته اند. در مورد صحت و سقم دست داشتن دو مهاجر در کشته شدن یک فرد آلمانی دادستانی ایالت زاکسن آلمان تائید کرده که عامل کشته شدن فرد آلمانی دو خارجی بوده اند.با  اعلام این خبر جریانات دست راستی وفاشیت این موضوع را بهانه ای قرار داده برای تحریک مردم شهر بر علیه خارجیان دست به تظاهرات هر روزه میزنند.

در مقابل این تحرکات فاشیستها و راسیستها، جریانات ضد نژاد پرستی و چپ اقدام به بر پایی تظاهرات هزاران نفره هر روزه کرده اند. توجیهات پلیس این شهردر مورد وقایع جاری شرم آوربوده و در عمل دست دار و دسته های راسیست را باز گذاشته است.وزیر داخله و نخست وزیر ایالت زاکس مدام بی عملی شان در برخورد به این وقایع را توجیه کرده و با این بی عملی و عدم برخوردشان عملا و ضمنی از این حرکت جریانات راسیستی حمایت کرده اند.

سابقه اظهار نظر مقامات دولت محلی علیه خارجی ها و مهاجرین طولانی می باشد. در این ایالت و در اکثر شش ایالت آلمان شرقی سابق در نتیجه سیاستهای دولتهای محلی احزاب دست راستی در پارلمانها ی ایالیتی حضور دارند. در واقع دولت های محلی هم در دامن زدن به جو خارجی ستیزی نقش داشته و دارند.

روز سه شنبه رسانه های آلمانی گزارش دادند که پلیس در برخورد به این موضوع  کوتاهی کرده و این امر باعث شده جریانان فاشیست و دست راستی شهر را در اختیار خود بگیرند. پلیس با این توجیه که تعداد تظاهر کنندگان فاشیست زیاد است و نیروهای پلیس کم می باشد؛  از هر گونه برخورد به این جریانات خودداری کرده است. اینها  پررو شده و هر روز در سطح شهر با به راه انداختن دار و دسته های قمه کش و چماقکش شان، دست به ایجاد رعب و وحشت زداه اند.

پلیس عملا در کل این ماجرا به بهانه جلوگیری از درگیری میان گروه راست و چپ عملا در حمایت از جریانات دست راستی وارد صحنه شده است. پلیس در برابر حملات راسیستها به مردمان غیر آلمانی و بویژه تظاهرات ضد راسیستی عملا طرف جریانات دست راستی را گرفته است. توجیه پلیس جلوگیری از درگیری بین طرفین اعلام شده است.

حضور جریانات دست راستی و فاشیست در خیابانهای شهر کمنتس ادامه دارد. متقابلا جریانان چپ و ضد راسیست هم در خیابانها حضور دارند. از صبح امروز انتقادها از پلیس و دولت محلی افزایش یافته است. پلیس و مقامات دولت محلی در صد ماستمالی کردن بی عملی شان در جلوگیری و برخورد به تحرکات جریانات راسیستی و فاشیستی می باشند.

وقایع چند روز اخیر نشان می دهد که در ایالات شرقی آلمان موضوع خارجی ستیزی و راسیسم تحرکاتش بیشتر شده است. بی عملی سیاستهای دولت محلی و بعضا همراهی و توجیهات بی شرمانه این دولتها در برخورد به این تحرکات، فضا را برای ابراز وجود دار و دسته های راسیست و نژاد پرست خارجی ستیز مساعد کرده است. در این میان اظهار نظرهای مقامات دولت محلی پیرامون سیاست”مهار اسکان مهاجرین” و اعلام اینکه این بخش آلمان “ظرفیت تحمل پناهندگان” را ندارد،باعث شده که این جریانات زمینه را مساعد دیده و دست به خارجی ستیزی علنی در خیاباهای شهرهای شرق آلما ن بزنند. شکل گیری “پگیدا” بعداحزب دست راستی “آلترناتیو برای آلمان” یک نتیجه بلافصل سیاستهای کج دار و مریض دولت های محلی در شرق آلمان در برخورد به پدیده گسترش راسیسم و نژاد پرستی  بوده است. اینها با این سیاستهایشان این جریانات را وارد صحنه سیاسی آلمان در این بخش کرده اند.

تحرکات دار و دسته های راسیست و نژاد پرستی و خارجی ستیزی،بی عملی و توجیهات بی شرمانه دولت محلی زاکسن در برخورد به کل قضا بشدت محکوم است. دولت محلی و پلیس این ایالت به خاطر تماشاچی بودنشان در کل این ماجراها و باز گذاشت دست راسیستها و نژاد پرستها در حمله به خارجیان  عملا در صف این جریانات ایستاده اند. این سیاست محکوم بوده و باید بر علیه آن دست به اعتراض و مبارزه زد.

راسیسم و نژاد پرستی، دامن زدن به اختلافات نژادی میان انسانها، تحریک و جو سازی علیه خارجی ها در مقاطع بحرانی سرمایه داری، یک سیاست همیشگی اینها بوده است.” خارجی به کشورت برگرد، کار برای خودمان، خارجی ها را از آلمان بیرون کنید و…” از جمله شعارهای این جریانات راسیست می باشند.زدن بر طبل ناسیونالیسم و فرهنگ خودی آلمانی که از طرف برخی از احزاب حاکم و در اپوزیسیون، سیاست های ضد پناهندگی و ایجاد محدودیت اشتغال برای مهاجرین و..

هر روز توسط دولت ها و مدیا در جامعه پمپاز میشود. با این سیاستهای افکار عمومی را علیه خارجی ها تحریک کرده و مهاجرین و خارجی ها را عامل همه مشکلات معرفی می کنند.  یکی از نتایج این سیاستها میدان دادن به دار و دسته های راسیست و نژاد پرست می باشد که امروز جرات کرده و علنا در خیابانها این خواستهای ضد انسانی را تکرار میکنند. چرخش به راست احزاب حاکم و اپوزیسیون هم در این میان فضا را برای این دارو دسته های مساعد کرده است.همه این سیاستها ار باید محکوم کرد ودر برابر آن سیاست همبستگی انسانی و دفاع از انسانیت و حق انسانی را باید سرلوحه شعارها قرار داد.

 

تقویت مبارزه بر علیه راسیسم و نژاد پرستی، حضورو حمایت از مبارزات جریانات ضد راسیست وضد فاشیست، اعلام هبستگی با این مبارزات در این مقطع زمانی برای مقابله با رشد راسیسم و نژاد پرستی یک امر حیاتی است. باید به این مبارزه پیوست و آن را تقویت کرد.همه احزابو جریانات و تشکل های مدافع حق پناهندگی و مخالف راسیسم و نژاد پرستی در هر شکلش امروز باید بیشتر از هر زمانی در صف اول مبارزه برعلیه فاشیسیم و راسیسم  قرار داشته باشند. نباید اجازه دارد باندهای ترور و حشت جرات کرده و دست به تبلیغات نژاد پرستی و خارجی ستیزی بزنند. گسترش مبارزه بر علیه راسیسم و نژاد پرستی، تقویت صف این مبارزه با خواستهای روشن و انسانی و برابری طلبی انسانی، یک نیاز این دوره می باشد. متحد و یکپارچه بر علیه راسیسم و فاشیسم و نژاد پرستی باید به میدان آمد. فردا دیر خواهد شد.

راسیم و نژاد پرستی در هر شکل  محکوم است

زنده باد هبستگی انسانی

محمد شکوهی

28 اوت 2018

 

فیلم اشپیگل آنلاین از تحرکات جزیانات دست راستی در شهر کمنتس آلمان

http://www.spiegel.de/video/chemnitz-rechte-neonazis-und-linke-demonstrieren-video-99020278.html

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …