فراخوان بازنشستگان تامین اجتماعی به تجمع سراسری، و چند خبر اعتراضی دیگر

اطلاعیه خبری.-  بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی برای پیگیری مطالباتشان و اعتراض به وعده‌های پوچ قبل از مضحکه انتخابات ریاست جمهوری، در  ادامه یکشنبه های اعتراض خود برای ساعت ده ونیم صبح روز یکشنبه  ۲۷ تیر  فراخوان به تجمع داده اند. این تجمعات در تهران مقابل تامین اجتماعی و در شهرستانها مقابل مراکز آن  برگزار خواهد شد.  اجرای کامل همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای دوازده میلیون، درمان و تحصیل رایگان، پایان دادن به اختلاسها  و بازگرداندن پولهای به سرقت رفته به صندوق بازنشستگی، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و بسته شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده برای فعالین کارگری، معلمان و تمامی فعالین سیاسی و آزادی بدون قید و شرط  فعالین اجتماعی دربند از جمله اسماعیل گرامی معلم بازنشسته خواستها و مطالبات اعلام شده بازنشستگان در تجمعات اعتراضی و در بیانیه ها و قطعنامه هایشان بوده است. اسماعیل گرامی بخاطر شرکت در تجمعات اعتراضی بازنشستگان از ۱۴ فروردین تا کنون در زندان است و  به ۵  سال حکم و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است. در همین راستا کارزاری برای آزادی فوری او در جریان است. یک تاکید مهم بازنشستگان حق تشکل، حق تجمع و حق داشتن اعتراض است. از خواستها و مطالبات بازنشستگان باید وسیعا حمایت کرد.

– روز پنجشنبه ۲۴ تیرماه شماری از نانوایان و کارگران خبازی در مقابل ساختمان استانداری خراسان شمالی واقع در بجنورد تجمع کردند.  تجمع این کارگران در اعتراض به پایین بودن میزان دستمزد، عدم رسیدگی به وضعیت قیمت نان و سایر مطالبات دیگر آنها صورت گرفته است.

– روز ۲۴ تیر کارگران شهرداری اهواز در اعتراض به تعویق پرداخت چند ماه حقوق و بیمه برای چندمین روز متوالی دست به اعتراض زدند. در این روز جمعیت زیادی از کارگران شهرداری در وسط شهر دست به راهپیمایی زدند.  تعویق پرداخت دستمزدها و قراردادهای برده وار کاری دو موضوع دائمی اعتراضات کارگران شهرداری در سطح سراسری است. اعتراضات  در میان این کارگران گسترده است و خواستهای واحد آنها بستر مهمی برای رفتن بسوی ایجاد شورای اعتراضات این کارگران و اعتصابات سراسری است.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

 24 تیر ۱۴۰۰، 15 ژوئیه  ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

حکم اعدام توماج با موجی از اعتراض مواجه شد!

با اعلام حکم اعدام توماج، موجی از خشم و اعتراض داخل و کشور را فراگرفت. …