فراخوان به اعتصاب عمومی در کردستان، دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱

مردم آزاده و مبارز کردستان

بار دیگر جمهوری اسلامی جنایت هولناکی مرتکب شد و دختر ۲۲ ساله بیگناه، مهسا (ژینا) امینی را به جرم بدحجابی دستگیر کرد و چنان مورد ضرب و شتم قرار داد که پس از دو روز جدال با مرگ جانش را از دست داد. این جنایت بزرگ کل جامعه را تکان داد و موجی از خشم و انزجار در کردستان و در سراسر کشور برانگیخت.

این جنایات یک هفته پس از مرگ دلخراش شلیر رسولی در مریوان اتفاق می افتد که هنگام فرار از تجاوز توسط یکی از اراذل و اوباشی که در پناه ارگانهای حکومت حاشیه امن دارند جانش را از دست داد. راهپیمایی اعتراضی هزاران نفره مردم مریوان پاسخ کوبنده آنها به این مرگتراژیک شلیر بود. 

اینبار جنایت به مراتب هولناک تر قتل مهساکل جامعه را تکان داده است. همه به خشم آمده اند. جنایتکاران خود ترسیده اند و دستور رسیدگی به جنایت خود را داده اند. این جنایت باید با عکس العملی صدبار بزرگتر از اعتراض به قتل شلیر مواجه شود. فاجعه قتل مهسا باید به نقطه آغاز یک جنبش  کوبنده علیه قوانین ضد زن حکومت، علیه حجاب اجباری، علیه گشت ارشاد و علیه تبعیض و بیحقوقی زنان تبدیل شود. تنها نیروی متحد ما میتواند ماشین کشتار جمهوری اسلامی را متوقف کند

ما همصدا با سایر جریانات سیاسی در کردستان، همه شما مردم کردستان، کارگران و معلمان، کارکنان ادارات، دانشجویان و دانش آموزان و مغازه داران را فرامیخوانیم روز دوشنبه ۲۸ شهریور در اعتراض به قتل بیرحمانه مهسا و سایر جنایات حکومت علیه زنان کار را تعطیل کنید و با خواست محاکمه عاملان و آمران قتل مهسا متحد و یکپارچه در سراسر کردستان دست به اعتصاب عمومی بزنید. جنایتکاران باید بدانند که مردم این جنایات را بی پاسخ نمیگذارند و پاسخ دندان شکنی به مسببین این جنایات خواهند داد.

ما مردم آزاده در سراسر کشور را فرامیخوانیم که به هر شکل که میتوانند از اعتصاب عمومی حمایت کنند، صدای شما را رساتر کنند و همراه با شما قتل مهسا را محکوم کنند وخواهان محاکمه آمران و عاملان این جنایت شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۵ شهریور ۱۴۰۱ (۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲)

اینرا هم بخوانید

بیانیه ۶۱ وکیل: طرح نور پلیس خلاف قانون و آزادی‌های عمومی است

۶۱ وکیل دادگستری با صدور بیانیه‌ای با انتقاد شدید از آغاز به کار مجدد گشت‌های …