قتل فعال سیاسی زن عراقی و خانواده اش در بغداد

به گزارش پلیس بغداد، شب سه شنبه شیلا دارا، داروساز، و پدر و مادرش به دست افراد ناشناس در خانه خود در غرب بغداد کشته شدند. شیلا دارا عضو یک خانواده سرشناس کرد بود و در تظاهرات اعتراضی علیه تشکیلات حکومتی عراق مشارکت فعالانه داشت.

پلیس بغداد گفته است که مهاجمان هنگام فرار از این خانه مقداری اقلام ارزشمند را هم با خود برده اند اما مشخص نیست که آیا به منظور سرقت به خانه وارد شده بودند یا با توجه به قتل فجیع تمامی ساکنان خانه، قصد دیگری داشتند.

به گزارش نشریه اماراتی نشنال، گزارش پزشکی قانون حاکی از آن است که مهاجمان به طرز فجیعی پدر و مادر شیلا دارا را با چاقو کشتند و او را خفه کردند.

پلیس تحقیقات در مورد این قتل جمعی را آغاز کرده اما یک عضو کمیسیون حقوق بشر عراق گفته است که به نظر می رسد که این قتل انگیزه سیاسی داشته و هدف از آن ارعاب معترضان بوده است. او نهادهای امنیتی عراق را به کوتاهی در حفاظت از فعالان سیاسی متهم کرده است.

تا کنون تعدادی از فعالان مخالف ساختار کنونی حکومت عراق کشته شده اند. شیلا دارا از چهره های شناخته شده در تجمع های اعتراضی در میدان تحریر عراق بود.چندی پیش هم افراد مسلح ریحان یعقوب، از فعالان معترض به تشکیلات سیاسی و فساد در عراق را با شلیک گلوله در شهر بصره کشتند.پیش از او دو تن دیگر از فعالان سیاسی به طرز مشکوکی به قتل رسیده بودند.بی بی س

اینرا هم بخوانید

محکومیت حکم اعدام برای توماج صالحی در تجمعات و بیانیه‌ها از سراسر جهان ادامه دارد

پوشش زنده تجمعات اعتراضی خارج از ایران.روز شنبه گروه‌هایی از ایرانیان در چند شهر اروپا …