قتل مشعل خان دانشجوی پاکستانی به”اتهام توهین به دین”!

العربیه:گروهی از دانشجویان پاکستانی، هفته گذشته، یکی از هم‌دانشگاهی‌های خود را پس از شکنجه و سپس شلیک گلوله به او، کشتند. این دانشجویان، هم‌دانشگاهی خود را که در دانشگاه استان «خیبر باختونخوا» تحصیل می‌کرد را به «توهین به دین» متهم کردند.

دانشجوی مقتول که مشعل خان نام دارد، پس از انتشار مقالاتی در وبلاگش، از سوی هم‌دانشگاهی‌هایش به «اتوهین به دین» متهم شد. او در دانشگاه عبدالوالی خان در شهر ماردان، کشته شد. عبدالله یکی از دوستان مشعل هم به خاطر هم فکر بودنش، مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفت.

به گزارش روز جمعه 14 آوریل «العربیه.نت»، پس از حادثه، نیروهای پلیس ساختمان دانشگاه را محاصره کردند. علام شینواری معاون بازرس کل پلیس ماردن در این باره گفت، دانشجویان، مشعل خان را که در رشته رسانه تحصیل می‌کرد، به «مدیریت صفحات حاوی اندیشه‌های اهانت آمیز به دین و لیبرال» متهم کردند.

او افزود که مشعل خان و دوستش عبدالله، توسط گروه بزرگی از دانشجویان، مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفتند و مشعل خان پس از اصابت گلوله، تسلیم مرگ شد.

پلیس اعلام کرد که دستکم 15 دانشجو و یک استاد را به دلیل این حادثه بازداشت کرد. همچنین دانشگاه توسط پلیس که به دنبال دستگیری دیگر مهاجمان است، تعطیل شد.

تصاویر ویدیویی که به نظر می‌رسد به وسیله تلفن همراه ثبت شده‌، مشعل خان را در حالی نشان می‌دهد که آغشته به خون، روی زمین افتاده است و در همان حال، گروهی از دانشجویان، در حال فریاد و زدن او با وحشیت هستند. فایز علی شاه مدیر اداری دانشگاه تاکید کرد که دانشجویان، مشعل خان را به اتهام «توهین به دین» کشتند.

محمد علی از نگهبانان خوابگاه دانشگاه هم چگونگی حمله دانشجویان به اتاق مشعل خان و کشتن او را روایت می‌کند. او گفت که تلاش می‌کرد در خوابگاه را ببندد اما دانشجویان با زور وارد شدند، در اتاق مشعل خان را شکستند و «جنایت خود را انجام دادند».

استانداری منطقه هم خواستار تحقیق در ماجرا و بازداشت تمام مهاجمان شد.

به گفته پلیس، دانشجویان، عبدالله، دوست مشعل خان را هم به حیاط دانشگاه برده و او را مجبور به خواندن آیات قرآن کردند سپس در حالی که به خواندن ادامه می‌داد، او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

پدر دانشجوی مقتول می‌گوید که فرزندش به انتقاد در شبکه‌های اجتماعی عادت داشت. او تاکید کرد که مشعل خان، به ادیان احترام می‌گذاشت و تمرکز اصلی‌اش روی درس بود. او خواستار اجرای عدالت در حق قاتلان فرزندش شد.

اینرا هم بخوانید

محکومیت حکم اعدام برای توماج صالحی در تجمعات و بیانیه‌ها از سراسر جهان ادامه دارد

پوشش زنده تجمعات اعتراضی خارج از ایران.روز شنبه گروه‌هایی از ایرانیان در چند شهر اروپا …