مبارزه زنان علیه حجاب اجباری، شکستی دیگر برای حکومت اسلامی

بنا به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس پلیس پایتخت گفت: “بنا بر تدبیر فرمانده ناجا کسانی که غفلتا شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند دیگر به بازداشتگاه‌ها نمی‌روند و پرونده برایشان تشکیل نمی‌شود بلکه در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده و آموزش لازم را می‌بینند.”

اظهارات رئیس پلیس پایتخت برای چندمین بار نشان داد که یک حکومت بغایت ضد زن و با تمام امکانات مالی، لجستیکی و ایدئولوژی اسلامی اش در مقابل مبارزه زنان زانو زده است.

گفته های رئیس پلیس پایتخت را، هم میتوان عقب نشینی و هم شکستی برای حکومت اسلامی محسوب کرد. کاربدستان ناجا برای اینکه عقب نشینی، ضعف و زبونی خود در مقابل اعتراض هر روزه زنان و مردان برابری طلب را  علنا جلوه ندهند، دایر کردن “کلاسهای آموزشی”، را در توجیه  این شکست ضمیمه کرده اند.

بدون شک “کلاسهای آموزشی” ناجا نیز محلی برای تعرض هرچه بیشتر زنان در افشای ماهیت ضد زن حکومت اسلامی و مبارزه قاطعانه تر آنان علیه حجاب اجباری خواهد شد.

مبارزات زنان در ایران برای بدست آوردن حقوق برابر و برای برچیدن بساط حجاب اجباری، قدمتی بطول عمر حکومت اسلامی دارد. عقب نشینی و شکستی که زنان به قوانین و دستگاههای حکومت اسلامی تحمیل کرده اند، گشایشی برای تعرضات هر چه بیشتر زنان و مردان آزاده و برابری طلب و تحمیل شکستهای بیشتری به قوانین اسلامی این حکومت خواهد بود.

زنان جسور، آزادیخواه و برابری طلب در ایران با دادن هزینه های بالایی از قبیل ، زندان، شلاق، تهدید، اسیدپاشی، جریمه، توهین و بی حرمتی به شان آنان و کل جامعه قادر شده اند یک حکومت هار و ضد زن را تا این حد مهار کنند. بی گمان جنبش برابری طلبانه زنان در ایران مهر خود را بر تحولات سیاسی، اجتماعی در فردای سرنگونی این نظام ضد زن خواهد زد.

 

عبدل گلپریان

۶ دی ۱۳۹۶

اینرا هم بخوانید

راه حل سقز علیه تهاجم شیمیایی- عبدل گلپریان

روز یکشنبه ۲۰ فروردین دست‌کم شش مدرسه دخترانه در شهر سقز به‌طور هم‌زمان هدف حملات …