مجازات های حکومتی” بدحجابی و بی‌حجابی”

فارس،علی غلامی» عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق جمهوری اسلامی گفته است:تظاهر به بی‌حجابی تا ۷۴ ضربه شلاق دارد البته شرایطی دارد. وی در خصوص حکم شلاق در خصوص افراد بد‌حجاب گفته است: ماده ۶۳۸ قانون اساسی می‌گوید اگر کسی درصدد تظاهر به بی‌حجابی برآید این امر می‌تواند تا ۷۴ ضربه شلاق داشته باشد، که البته این می‌تواند یک ضربه هم باشد. اینکه گفتیم ۷۴ ضربه چون تعزیر باید پائین‌تر از حد باشد و پائین‌ترین مجازات حدی ۷۵ ضربه است. الان گشت اگر کسی را بگیرد شلاق در مورد او اِعمال می‌شود؟ نه، این قانون را گذاشتند برای کسی که همه چیز را می‌داند و می‌گوید می‌خواهم جامعه را به فساد بکشانم.

وی در ادامه می گوید:ما چهار جور مجازات داریم، حدود، قصاص، دیات و تعزیرات که به آن جرائمی می‌گویند که یا جرم در شرع مشخص شده و مجازاتش مشخص نشده یا اصلا جرم هم مشخص نشده و ذیل آن روابط جنسی است که حاکم جامعه اسلامی تشخیص می‌دهد چقدر باشد، بدحجابی جزء تعزیرات است که مجازات آن به حاکم شرع سپرده شده و حتی این مجازات می‌تواند یک موعظه باشد.

در مورد فحشا در قرآن آمده که اگرکسی فحشا کرد آنها را در خانه نگه دارید تا اینکه از دنیا بروند یا اینکه خدا راه خروج برای آنها قرار دهد، این حکم در قرآن بود تا اینکه آیه بعدی آن را نقض کرد، اگر زن و مردی فحشا کردند آنها را ۱۰۰ ضربه شلاق بزنید، اما اثبات آن خیلی سخت است چون یا فرد باید خودش چهار بار اعتراف کند یا چهار نفر با جزئیات آن را تعریف کنند.

اینرا هم بخوانید

محدودیت های جدید دانشگاه خواجه نصیر برای دانشجویان به بهانه فعالیت در شبکه‌های مجازی

ایسنا:طبق اعلام دانشگاه صنعتی خواجه نصیر،  با استناد به تبصره ۲ ماده ۳۲ تشکیل گروه‌های …