تاکید اژه‌ای بر جاسوس بودن دری اصفهانی

RadioFarda

غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه ایران، روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت با رد گفته‌های وزیر اطلاعات بار دیگر گفت «مرجع تشخیص جاسوسی» قوه قضائیه است و از نظر این قوه عبدالرسول اصفهانی، از همکاران تیم مذاکرات هسته‌ای، جاسوس بوده است.

به گزارش خبرگزاری میزان، محسنی اژه‌ای که در حاشیه دیدار با دادستان کل پاکستان با خبرنگاران سخن می‌گفت، در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، گفت: وزارت اطلاعات مرجع «جاسوس بودن» افراد نیست و عبدالرسول دری اصفهانی نیز «از نظر دادگاه جرمش ثابت شده و حکم قطعی ست».

دری اصفهانی که به نوشته رسانه‌های ایران در دوران مذاکرات هسته‌ای مسئول امور بانکی تیم مذاکره‌کننده بود سال گذشته بازداشت و با وجود مخالفت‌های دولت حسن روحانی سرانجام در مهر سال قبل به جرم «جاسوسی» به پنج سال زندان محکوم شد.

محمود علوی، وزیر اطلاعات، در ماه‌های اخیر چندین بار گفته است که «مرجع تشخیص جاسوس بودن افراد» وزارت اطلاعات است و بر اساس نظر کارشناسان این وزارتخانه، دری اصفهانی جاسوسی نکرده است.

با این حال محسنی اژه‌ای روز یکشنبه گفت وزارت اطلاعات فقط می‌تواند بگوید «بر اساس اسناد و مدارک ما، فلانی متهم به جاسوسی است یا نیست؛ اما نمی‌تواند بگوید که از نظر ما این فرد جاسوس است».

به گفته یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهارات وزیر اطلاعات درباره موضوع «جاسوسی» چند روز پیش در این کمیسیون ایراد شده است.

حسین نقوی حسینی سه‌شنبه گذشته به خبرگزاری «خانه ملت» گفت که وزیر اطلاعات در پاسخ به پرسشی درباره حضور دری اصفهانی در تیم مذاکره‌کننده برجام گفته است «دری اصفهانی برای وزارت ناشناخته نیست و الان هم می‌گویم وی مرتکب جاسوسی نشده است».

همچنین به گفته نقوی حسینی، وزیر اطلاعات در آن جلسه گفته بود که قوه قضاییه «تحت فشار مجبور شد حکم حداقلی ۵ سال حبس بدهد».

اینرا هم بخوانید

محکومیت حکم اعدام برای توماج صالحی در تجمعات و بیانیه‌ها از سراسر جهان ادامه دارد

پوشش زنده تجمعات اعتراضی خارج از ایران.روز شنبه گروه‌هایی از ایرانیان در چند شهر اروپا …