مردم سراوان در اعتراض به جنایت سپاه فرمانداری شهر را تسخیر کردند

روز دوشنبه ۴ اسفند سپاه پاسداران دست به جنایت هولناکی در نقطه صفر مرزی آسکان شهرستان سراوان زد و حداقل ده سوخت بر را به قتل رساند و ۵ نفر را مجروح کرد. جرم سوخت بران این است که خطر را به جان میخرند که لقمه نانی برای خانواده شان تهیه کنند.

مردم سروان در مقابل این جنایت از دیروز دست به تجمع اعتراضی زدند و امروز ۵ اسفند اعتراض ابعاد وسیعی پیدا کرد و به سطح کل شهر کشیده شد. مردم خشمگین ابتدا در مقابل فرمانداری شهر تجمع کردند. سپاه و نیروهای انتظامی دست به تیراندازی با گلوله های ساچمه ای و پرتاب گاز اشک آور بطرف مردم زدند تا جمعیت را متفرق کنند. مردم در مقابل این رفتار وحشیانه سرکوبگران حکومت، وارد فرمانداری شدند و آنرا به اشغال خود درآورده و علیه حکومت و مقاماتش شعار دادند. چندین جاده نیز توسط مردم شهر بسته شد. بر اثر تیراندازی نیروهای سرکوب، تعداد دیگری از مردم نیز مجروح شدند. رفتار وحشیانه اوباش سپاه و انتظامی خشم مردم را بیشتر شعله ور کرد و درگیری مردم با سرکوبگران به خیابان های شهر کشیده شد و تعدادی از خودروهای پلیس توسط مردم به آتش کشیده شد. اعتراض در سراوان چنان بالا گرفته که فرمانداری از ترس هجوم مردم به سایر مراکز حکومتی آنها را تعطیل اعلام کرد و نوعی حکومت نظامی در شهر برقرار کرده است.

مشتی مفتخور و جنایتکار بر همه امکانات جامعه چنگ انداخته و دهها میلیون مردم را به فقر مطلق کشانده و آنها را وادار به کولبری و سوخت بری و هزار «شغلن پر مشقت و غیر انسانی دیگر در استان هایی مانند سیستان و بلوچستان و کردستان کرده است، اما همین مردم زحمتکش را هم به حال خود رها نمیکنند و روزی نیست جنایتی علیه این مردم مرتکب نشوند.

به این جنایت هولناک حکومت باید وسیعا اعتراض کرد و قاطعانه از مردم معترض سراوان حمایت کرد. حزب کمونیست کارگری کلیه مردم آزاده در سراسر کشور، تشکل های مردمی و همه مردم آزاده در سراسر کشور را فرامیخواند که به هر شکل که میتوانند دست به اعتراض بزنند و از مردم معترض و به جان آمده سراوان و بلوچستان حمایت کنند و مانع سرکوب مردم معترض و حق طلب این منطقه شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۵ اسفند ۱۳۹۹، ۲۳ فوریه ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …