“مصونیت دیپلماتیک” تروریستهای جمهوری اسلامی باید لغو شود. در حاشیه محاکمه اسدی

بر اساس گزارشات منتشر شده اسدالله اسدی دیپلمات تروریست جمهوری اسلامی امروز در دادگاهی در بلژیک که قصد بررسی اتهامات وارده به او از جمله تلاش برای بمب گذاری علیه مخالفان رژیم دارد، حاضر نشد. دیمیتری دوبکو وکیل اسدی، بیرون دادگاه به خبرنگاران گفته است “که موکلش با اعلام “مصونیت دیپلماتیک” حاضر نیست که در دادگاه حضور پیدا کند.وی تاکید کرده که از اسدی در غیابش او در دادگاه دفاع خواهد کرد”.

“مصونیت دیپلماتیک” حفاظ اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی برای پوشش دادن به اقدامات تروریستی در خارج کشور می باشد. در این میان دادگاهها و سیستم قضایی کشورهای اروپایی هم با کش دادن این موضوع و با استناد به آن، تلاش کرده اند محاکمات تروریستهای رژیم را شامل مرور زمان کرده تا اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی به فراموشی سپرده شوند. اما اینبار او و همکارانش را به دادگاه کشاندند.

اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی برعلیه نیروهای اپوزیسیون اساسا از طریق سفارتخانه ها و نمایندگی های سیاسی اش در خارج طراحی و سازماندهی میشود. وزارت خارجه و نمایندگی هایش به همراه عوامل وزارت اطلاعات و سپاه و غیره مسئول پیشبرد ترورها هستند. فلاحیان؛ رفسنجانی، ولایتی، وحید دستجردی و.. افرادی هستند که در جریان چندین محاکمه تروریستهای رژیم در آلمان و اروپا، از آنها به عنوان عوامل اصلی طراح ترورها نام برده شده است. ترور میکونوس، ترور غلام کشاورز در قبرس، قتل بختیار و فریدون فرخزاد و…نمونه هایی از این عملیات تروریستی هدایت شده توسط بالاترین مقامات رژیم می باشند.

جمهوری اسلامی در دهه های گذشته با استفاده از قانون”مصونیت دیپلماتیک” فعالیتهای تروریستی اش را پوشش داده و بعد از انجام ترورها، دیپلماتهایش را با استفاده از مصونیت از اروپا خارج کرده است. حمید نوری که یک سال است در سوئد در بازداشت به سر میبرد، کاظم دارابی، عباس راحل و … از جمله تروریستهای رژیم بودند که در عین محکومیت اولیه در دادگاههای کشورهای اروپایی، آزاد شده به ایران رفتند.

جمهوری اسلامی به عنوان قاتل مردم در داخل، عامل سرکوب مبارزات مردم و کشتار مخالفان، و سازماندهی تروردر خارج کشور، باید بایکوت سیاسی شده و به عنوان یک رژیم تروریست از مجامع جهانی اخراج گردد.این حداقل کاری است که دول غربی باید انجام بدهند.

“مصونیت دیپلماتیک” برای تروریستهای اعزامی جمهوری اسلامی باید برداشته شود. همه سفارتخانه های رژیم در ترور و جاسوسی دست داشته و از طراحان اصلی ترور و جاسوسی علیه مخالفان رژیم بوده و با ید تعطیل شوند. مقامات دیپلماتیک جمهوری اسلامی همراه با سران حکومت باید به جرم جنایت علیه بشریت به دادگاه سپرده شوند.

محمد شکوهی

٧ آذر١٣٩٩ ،٢٧ نوامبر ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …