معلمان در تدارک چندین روز اعتراضات گسترده و سراسری در بهمن ماه- فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان به اعتراضات سراسری

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان به دو مرحله از اعتراضات فراخوان داده است. بنا به این فراخوان معلمان در مرحله اول در روزهای ۹ و ۱۰ بهمن دست از کار کشیده و در مدارس تحصن میکنند و در صورت عدم پاسخگویی به خواستهایشان روز ۱۱ بهمن تجمع سراسری خواهند داشت. در ادامه این اعتراضات در مرحله دوم تحصن در در مدارس از ۲۳ تا ۲۷ بهمن و تجمع سراسری در ۲۸ بهمن ماه در مدارس سراسر کشور جریان خواهد یافت. در این فراخوان همچنین قید شده است که در صورت عدم توجه حاکمیت، شورای هماهنگی برای ماه بعد یعنی اسفند ماه ، سال جاری کنش هایی به مراتب گسترده تر را اعلام خواهد کرد.

موضوعات اعتراض معلمان در این فراخوان عبارتند از: اعتراض به اجرا نشدن لایحه همسان‌سازی بازنشستگان، اعاده رتبه‌بندی از طرف شورای نگهبان به مجلس با هدف اجرایی نشدن آن، فراموش شدن ماده ۶۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، فقدان آموزش رایگان ، عدم پرداخت پاداش پایان خدمت سال ۱۴۰۰،. عدم استخدام معلمان خرید خدمات آموزشی، ظلم مضاعف به نیروهای خدماتی، به تاراج بردن سرمایه فرهنگیان در صندوق ذخیره ، دربند بودن و اخراج کردن معلمان کنشگر و فعال صنفی.

شورای هماهنگی از تمام فرهنگیان با همراهی خانواده و اولیای دانش آموزان خواستار همبستگی و حضور متحد در این اعتراضات شده است.

اعتراض معلمان به فقر،‌به بودجه ریاضتی، و به تبعیض و نابرابری است. خواستهای معلمان خواستهای همه مردم است. گفتنی است که جمهوری اسلامی در برابر گسترش اعتراضات معلمان فشارهای امنیتی بر روی معلمان معترض را شدت داده است.از جمله در همین هفته محمد تقی فلاحی، مریم کبیری و حسن رمضانپور که به خاطر مبارزاتشان حکم داشتند، بازداشت شدند. این دستگیریها یک موضوع اعتراض معلمان است. حزب کمونیست کارگری حمایت قاطع خود را از خواستها و مبارزات معلمان اعلام میکند. حزب تشدید فشار امنیتی بر روی معلمان را محکوم کرده و بر آزادی فوری و بدون قید و شرط همه معلمان در بند تاکید دارد. حزب کمونیست کارگری همه مردم خصوصا خانواده های دانش آموزان را به همراهی و حمایت همه جانبه از مبارزات معلمان فرا میخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ بهمن ۱۴۰۰، ۲۳ ژانویه ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

حکم اعدام توماج با موجی از اعتراض مواجه شد!

با اعلام حکم اعدام توماج، موجی از خشم و اعتراض داخل و کشور را فراگرفت. …