معلمان در شهرهای آذربایجان نيز به اعتصاب و تحصن سراسرى پيوستند

روز یکشنبه ٢١ آذرمعلمان در دهها  شهربه اعتصاب و تحصن در دفاتر مدارس ادامه دادند. در آذربایجان در شهرهای تبریز، ارومیه، میاندوآب، تکاب، اردبیل و زنجان معلمان دست به تحصن و اعتصاب زدند.  

فردا دوشنبه ٢٢ آذر نیز قرار است در سراسر کشور معلمان دست به تجمع اعتراضی بزنند. این چندمین اعتراض سراسری معلمان از اول مهر امسال است. لازم به توضیح است كه اعتصاب و تحصن معلمان در روز شنبه ٢٠ آذر نيز در بیش از صد شهربرگزار شده بود.

اهم خواستهای معلمان بشرح زیر می باشد:

پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی معلمان زندانی، اجرای کامل طرح رتبه‌بندی (به میزان ۸۰ درصد هیأت علمی برای معلمان شاغل) و همسان‌سازی حقوق برای معلمان بازنشسته و افزایش سطح حقوقها به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی، آموزش رایگان و اجرایی کردن فوری آن در این ایام کرونایی  با اختصاص اینترنت و تلفن هوشمند رایگان به همه دانش آموزان و معلمان و ارائه آموزش باکیفیت و رفع تبعیض در آموزش، درمان رایگان و داشتن حق مسکن، رفع مشکلات معلمان خرید خدمت، آموزشیاران نهضت سواد آموزی، مربیان پیش دبستانی و معلمان حق التدریسی و استخدام آنها، پرداخت پاداش خدمت بازنشستگان، پرداخت حق التدریس معلمان، بازگشت به کار معلمان اخراجی، پایان دادن به اختلاس ها و شفافیت در چگونگی غارت صندوق ذخیره فرهنگیان  و بازگشت منابع به آن.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران ضمن اعلام حمایت از خواستهای معلمان، بر ضرورت شرکت دانش آموزان و خانواده ها در این اعترضات تاکید میکند. اعتراضات معلمان شایسته گسترده ترين حمایت ها از طرف همه مردم و بخصوص دانش آموزان و ميليونها خانواده معلمان و دانش آموزان است.

زنده باد اعتراضات سراسری معلمان

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

٢١ آذر ١٤٠٠، ١٢ دسامبر٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …