خالی فروش 8 هزارمیلیاردی؛۵٠٠ میلیون دلار اختلاس کرد

یک جوان سی و هفت ساله که خبرگزاری “فارس” از او تحت عنوان “م.ذ.” یاد کرده و  به جرم هشت هزار میلیارد تومان “خالی‌فروشی” به زندان محکوم شده بود، پس از چند ماه از زندان بیرون آمده و این بار به بهانۀ دور زدن تحریم‌های نفتی  پانصد میلیون دلار از شرکت دولتی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اختلاس کرده است.

“فارس” نوشته است : “م.ذ” بعد از فروش محموله های بنزین قاچاق این پول را به این شرکت بازنگردانده است.”فارس” تصریح کرده است که “م.ذ.” با “همراهی یک جریان خاص” از زندان آزاد شده است. او دارای سه شرکت خصوصی است و در سال ٩٧ به جرم “خالی‌فروشی و سلف فروشی در سامانۀ نیما به بیش از ششصد واحد تولیدی” با یک میلیارد درهم جریمۀ نقدی و به اتهام “اخلال در نظام اقتصادی” کشور زندانی شد.

با این حال، به نوشتۀ خبرگزاری “فارس” “م.ذ” پس از ده ماه از زندان آزاد شد – معلوم نیست چرا و چگونه – و “توانست با استفاده از رانت دولتی به بهانۀ فروش محموله‌های بنزین کشور پانصد میلیون دلار با شرکت دولتی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی  قرارداد امضاء کند”. با این حال، به نوشتۀ “فارس”، “م.ذ.” پس از فروش محموله‌های بنزین “مبلغ دریافتی را به این شرکت بازنگرداند” و آخر سر هم شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی شکایتی را علیه او تسلیم دادگاه کرد. رادیو فرانسه

اینرا هم بخوانید

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان به تجمعات سراسری در روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت

‍ فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران معلمان آزاده و عدالت‌خواه ایران! نظام آموزش …