نامه به روحانی برای آزادی امیرعباس دهباشی‌نژاد خبرنگار

شماری از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای در نامه‌ای به روحانی خواستار آزادی امیرعباس دهباشی‌نژاد، خبرنگار بوشهری شدند. دهباشی‌نژاد با شکایت استانداری بوشهر و معاون عمرانی او، اواخر مهرماه ۹۹ بابت اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» به ۲۱ ماه حبس و از بابت اتهام «توهین به مقامات و مامورین دولت» به تحمل ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.

بنا بر این گزارش این حکم در تاریخ ۱۲ اسفندماه ۹۹، بدون تشکیل جلسه عینا به تایید دادگاه تجدیدنظر استان بوشهر رسیده و روز ۲۷ اسفندماه آقای دهباشی نژاد بازداشت و با خودروی استانداری جهت تحمل دوران محکومیت به زندان بوشهر منتقل شده است.

هشتم فروردین ماه از سوی شماری از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای، سیاسی و مدنی بوشهر خطاب به رئیس جمهور ایران منتشر شده آمده است که بنا بر «ادعاهای مکرر» حسن روحانی مبنی بر منع اعضا و مدیران دولتی از شکایت شهروندان، فعالان اجتماعی و روزنامه‌نگاران از او خواسته شده تا زمینه آزادی آقای دهباشی‌نژاد فراهم شود.

پیشتر روابط عمومی استانداری بوشهر در واکنش به انتقادها از بازداست این خبرنگار در بیانیه‌ای خبرنگار بودن آقای دهباشی‌نژاد را رد و اعلام کرده بود که بازداشت او به دلیل «توهین و افترا به مسئولان استان بوشهر» صورت گرفته است.امیرعباس دهباشی‌نژاد در نامه روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای به روحانی به عنوان «سردبیر مجله همشاگردی»، «برنامه‌ساز خبری بوشهری» و مدیر کانال خبری «بینامدیا» معرفی شده است.

بنابر گزارش‌ها بازداشت آقای دهباشی‌نژاد در پی انتشار یادداشت انتقادآمیز از معاون عمرانی استانداری بوشهر صورت گرفته است. از هرانا

اینرا هم بخوانید

امام جمعه تهران:”به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد، اما در برابر ناهنجاری ایستاده‌ایم”!

وب سایت حکومتی انتخاب به نقل از احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران:به زور کسی …