نمایش “اقتدار نظام”! سیلی خوردن استاندار رئیسی در تبریز!

وبسایت روزنامه همشهری روز شنبه اول آبان فیلمی منتشر کرده که نشان می دهید در مراسم معارفه زین‌العابدین خرم رضوی فرمانده سابق سپاه عاشورا در این استان به عنوان استاندار آذربایجان شرقی، یکی از شرکت کنندگان با رفتن بر روی سن، سیلی محکمی حواله او میکند. در باره هویت این فرد گفته شده که وی از سرهنگان سابق سپاه در تبریز بود که اختلافاتی با فرمانده سابق سپاه عاشورا داشته است.

“اقتدار نظام”!

پخش این فیلم آن هم در بزرگترین و پربیننده ترین وبسایت حکومتی در استان تهران نشان میدهد که تنش میان باندهای مختلف حکومت به کجا کشیده است که حتی در جلسات رسمی و مخفی شان هم همدیگر را تحمل نکرده و با هم درگیر میشوند و باندهای دیگری هم این صحنه ها را علنی میکنند.

سیلی زدن خودیهای سپاه به استاندار سپاهی که رئیسی منصوبش کرده، و ترس رییسی از حضور در مجامع علنی ذلت حکومت را به نمایش میگذارد.

اما خرم کیست؟
سایتهای حکومتی در باره شجره نامه خرم نوشته اند: “سردار سرتیپ دوم پاسدارعابدین خرم متولد شهر «شاهیندژ» در آذربایجان غربی؛ فرمانده س‍پاه عاشورا ی آذربایجان‌شرقی، فرمانده یگان‌های عملیاتی در مناطق درگیر استان آذربایجان‌غربی و از مدافعان حرم است”. وی در سال‌های آغازین دهه ۷۰ خورشیدی، مقام‌های نظامی و امنیتی در استان آذربایجان شرقی داشته است. از ١٣٩٢تا ٩٤ در جنگ حمایتی جمهوری اسلامی از رژیم اسد در سوریه شرکت داشته و از فرماندهان گروههای تروریستی رژیم بوده است. وی بعد از بازگشت از سوریه به عنوان فرمانده سپاه عاشورای رژیم در استان آذربایجان شرقی منصوب شده بود. سپاه عاشورا و یکانهای ویژه اش، نیروهای اصلی سرکوب اعتراضات مردم در کل کشور و مسئول تامین امنیت مقامات رژیم است. در اعتراضات سالهای ٨٨ و ٩٨ چندین لشکر این نیروی سرکوب به دستور خامنه ای در تهران مستقر شده بودند.

خرم بعد از سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ گفته بود: “در اغتشاشات اخیر نیز بخشی از موارد در اثر بی‌تدبیری و کج‌سلیقگی‌ها صورت گرفت، اما کارگردانی اساسی در پشت این جریان وجود داشت و دشمن همه مسائل کشور را روزانه رصد می‌کند تا نقایص و نقاط آسیب‌پذیر را شناسایی کرده و نفوذ کند”.
براستی دشمنان در بیخ گوش حکومت و در خود سپاه و حتی در مراسم معارفه استاندار چه حضور پررنگی دارند!

لازم به توضیح است که آیت الله قاتل، تعدادی از فرماندهان بالای سپاه و بسیج را در سمت استانداران در غرب کشور منصوب کرده است. کابینه رئیسی، دولت سپاهی ها و بسیجی ها و عناصر اطلاعاتی و امنیتی در یک دهه گذشته هستند تا به خیال خود مشت آهنین و اقتدار نظام را علیه مردم به فقر و خانه خرابی کشیده شده نشان دهد. مراسم معارفه استاندار در تبریز این اقتدار! را بخوبی نمایان ساخت.

محمد شکوهی

اول آبان 1400، 23 اکتبر 2021

فیلمی که رسانه های حکومتی پخش کرده اند

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …