نماینده مجلس حکومت:فشار تندروها باعث تصویب طرح حجاب و فیلتر فضای مجازی شد

نوری قزلجه نماینده مجلس حکومت می گوید: در مواجهه با بی حجاب کسی نباید فراتر از قانون عمل کند/ فشار تندروها باعث تصویب طرح حجاب و فیلتر فضای مجازی شد

وب سایت حکومتی عصر ایارن به نقل از وی در مورد تندروی ها در حوزه حجاب  نوشت: رفتارها نباید خارج از قوانین و مقررات باشد باید رفتار اجتماعی با هر آنچه در کشور قانون و مقرر است تنظیم شود و کسی نباید فراتر از آن رفتاری کند. شاید  به دید و به زعم برخی افراد در جامعه رفتارهای صورت می گیرد که دوست ندارند ولی قانون این اجازه را نمی دهد که هر کسی هر جایی هرچه به ذهنش می رسد را عملیاتی کند و همان اقدام را انجام دهد این نوع اقدامات بایستی مبتنی بر قوانین و مقررات موضوعه در کشور باشد خارج از آن باشد دیگر این رفتارها قابل کنترل نیست.

احتمال دارد عده ای با حسن نیت یا عمل به تکلیف امر به معروف و نهی از منکر  به خانمی تذکر حجاب دهند  اما احتمال دارد فردا  فردی بیاید شرارت کند و این را برای خودش مستمسکی برای بهم ریختن جامعه قرار دهد. 

وی افزود: فردی ممکن است این را به عنوان دستاویزی برای برخورد شخصی با افراد قرار دهد و به دنبال بهم ریختن و ناامن کردن جامعه و مختل کردن ارتباطات اجتماعی مردم باشد. هزاران اتفاق ممکن است در بی قانونی بیفتد، نباید فراتر از قانون افراد اقدام کنند چراکه این موضوع قابل کنترل نیست و‌ممکن است باعث بهم ریختگی و آشفتگی در جامعه شود. 

وی در مورد طرح مقابله با بی حجابی که در مجلس مصوب شد گفت:  بررسی این طرح نباید اصل ۸۵می شد ولی مصوب شد. یک ماده ای تحت عنوان ماده ۷۰به آخر این طرح اضافه شد که همه اقدامات را منوط به آیین نامه ای کرده است که به تصویب رئیس قوه قضاییه می رسد. ما امیدواریم رئیس قوه قضاییه مسئولانه با این موضوع برخورد کند و از مسائلی که می تواند نظم جامعه و زندگی عادی جامعه را مختل کند جلوگیری کند.  

وی در پاسخ به این سوال که یکسری تندروها در مجلس این طرح را مصوب کردند که  ممکن است قوه قضاییه را نیز در مورد چگونگی تدوین این آیین نامه تحت فشار قرار دهند گفت: ما امیدواریم عقلانیت بر احساسات در کشور غلبه کند اگر چنانچه کار به جایی برسد که عده ای اقل تندرو با افکار متحجرانه حاکم مطلق بر جامعه شوند  آن موقع ممکن است هر چیزی اتفاق بیفتد و قابل پیش بینی نیست دایره نفوذ این تندروها بالاست ولی امیدواریم جایی کنترل شوند.
 
وی خاطر نشان کرد: فشار اینها باعث تصویب طرح حجاب یا فیلتر کردن فضای  مجازی شد و معتقدم اگر با دیدگاه‌ این اقلیت جامعه مدیریت شود اتفاقات ناگواری متصور است. انتخابات یازده اسفند تعیین می کند که چه اتفاقی در آینده در کشور می افتد اگر بتوانند نامزدهای متعدل تر از جامعه عقلانیت کشور تایید شوند و در انتخابات مجلس حضور پیدا کنند مردم نیز باید  پای صندوق ها بیایند و سرنوشت انتخابات را رقم بزنند.

اینرا هم بخوانید

محکومیت حکم اعدام برای توماج صالحی در تجمعات و بیانیه‌ها از سراسر جهان ادامه دارد

پوشش زنده تجمعات اعتراضی خارج از ایران.روز شنبه گروه‌هایی از ایرانیان در چند شهر اروپا …