نگاه هفته: مجموعه اخبار و گزارشات هفته در شهرهای کردستان

 نسان نودینیان

 

کشته و زخمی شده بیش از ٤٠ نفر در شهرهای، مراغه، آذرشهر، اشنویه و پیرانشهر در سیلاب های چند روز گذشته!

در روز ٢٥ فروردین در اثر ریزش بی رقفه باران و جاری شدن سیل در شهرهای مراغه، آذرشهر، اشنویه و پیرانشهر بیش از ٤٠ نفر جان خود را از دست دادند.

کمیته کردستان  حزب کمونیست کارگری ایران ضمن تسلیت صمیمانه به بازماندگان جانباختگان و مردم شهرهای مراغه، آذرشهر، اشنویه و پیرانشهر اعلام میکند رژیم جمهوری اسلامی  مسئول مرگ  این تعداد از مردم است که در  سیلاب ها جان خود را از دست داده اند.

جاده های نا امن، خانه های متروک و عدم کمک رسانی بموقع از دلائل مرگ بیش از حد مردم در اثر سیلاب است.

 

تجمع دانشجویان دانشگاه ارومیه در بزرگداشت جانباختگان سیل

دانشجویان دانشگاه ارومیه، علیرغم مداخله حراست دانشگاه یاد جانباختگان حادثه سیل آذربایجان را گرامی داشتند. ظهر روز دوشنبه ٢٨ فروردین ماه ٩٦ با حضور ده‌ها نفر از دانشجویان دانشگاه ارومیه ٬مراسم یادبود درگذشتگان فاجعه سیل آذربایجان در این دانشگاه برگزار شد. دانشجویان ابتدا در سالن آمفی تئاتر دانشگاه گردهم آمدند. یکی از دانشجویان که سخنرانی خود را به فاجعه سیل آذربایجان اختصاص داده بود، عدم پوشش خبری و عدم اطلاع رسانی مناسب رسانه های مرکز و ارگانهای دولتی را یادآور شده و دلیل گستردگی تلفات وخسارات ناشی از فجایعی همچون زلزله قاراداغ، تصادف قطار و سیل در آذربایجان را عدم توجه مراکز دولتی به مناطق ترک نشین و عدم وجود زیرساختهای مناسب در آذربایجان و در نتیجه بی‌دفاع ماندن ساکنان در مقابله با این حوادث عنوان کرد.

 

قربانیان میدانهای مین جنگ ٨ساله ایران و عراق

جنگهای ارتجاعی دولتها هیچگاه برای مردم پایانی ندارد! سیزده بدر١٣٩٦ مردم در دامنه طبیعت با رقص و پایکوبی روزهای اول سال نو و بهار را جشن میگیرند و شادی میکنند. اما برای خانواده “عزیزیان” این روز تبدیل به جهنم شد، “اسماعیل عزیزیان” جوان ٢٠ ساله اهل روستای “منیجه لان” در حالی که سرمست از عطر بهاران در گشت گذار بود. وی با مینهای دوره جنگ ٨ ساله برخورد میکند و مجروح میشود. اسماعیل عزیزیان توسط مردم سریع به بیمارستان منتقل میشود متاسفانه بر اثر این حادثه اسماعیل عزیزیان پای خود را از دست میدهد. روز سه شنبه ٤ اوریل٢٠١٧ در روستایی شوشمی از توابع پاوه مرد ٤٦ ساله ای با نام محمد شکری در باغ خود بر اثر انفجار مین مجروح و پای خود را از دست داد. سالیانه در مناطقی مرزی دهها نفر قربانی میدانهای مین جنگ ٨ ساله میشوند. جنگی که نزدیگ به سه دهه است پایان یافته است. اما برای مردم مناطق مرزی هنوز جنگ پایانی نداشته است و این جنگ از مردم قربانی میگیرد. رژیم هار اسلامی حتی حاضر نیست به قربانیان این فاجعه ها هزینه درمانی و امکانات رفاهی اختصاص بدهد.

از صفحه فیس بوک نسرین رمضانعلی

 

برای محمود صالی کارگر مبارز و چهره شناخته شده آرزوی بهبودی داریم!

محمود صالحی از فعالین برجسته جنبش کارگری ایران، پس از دیالیز در بیمارستان امیر اعلم، روز یکشنبه ٢٧ فروردین ماه بدلیل بیماری قلبی در بیمارستان لواسانی تهران بستری شد و پس از آنژیو پلاسی و رفع گرفتگی یکی از رگهای قلبش به بخش سی سی یو منتقل شد.

قرار است محمود صالحی  بار دیگر در هفته آینده برای رفع گرفتگی یکی دیگر از رگهای قلبش در همین بیمارستان بستری و آنژیو پلاسی بشود. عصر روز یکشنبه پس از انتقال محمود به بخش سی سی یو، جمعی از کارگران و فعالین کارگری در تهران و دماوند با محمود صالحی ملاقات کردند. گفتنی است محمود صالحی فعال برجسته جنبش کارگری ایران پیشتر به دلیل مورد اذیت و آزار قرار گرفتن در زندان و اعتصاب غذاهای مکرر کلیه هایش را از دست داد و به بیماریهای متعددی از جمله بیماری قلبی دچار شد.

 

آرزوی سلامتی و بهبودی کامل محمود صالحی را داریم

 

محمود صالحی پیشگام برگزاری مراسم مستقلانه اول ماه مه روز جهانی کارگر و از فعالین برجسته جنبش کارگری ایران، دیروز پس از دیالیز در بیمارستان امیر اعلم، امروز ٢٧ فروردین ماه بدلیل بیماری قلبی در بیمارستان لواسانی بستری شد و پس از آنژیو پلاسی و رفع گرفتگی یکی از رگهای قلبش  به بخش سی سی یو منتقل شد.

قرار است محمود صالحی  بار دیگر در هفته آینده برای رفع گرفتگی یکی دیگر از رگهای قلبش در همین بیمارستان بستری و آنژیو پلاسی بشود. بعد از ظهر امروز پس از انتقال محمود به بخش سی سی یو جمعهایی از کارگران تهران و دماوند و همچنین برخی از اعضای اتحادیه ازاد کارگران ایران با محمود صالحی ملاقات کردند. این ملاقاتها در حالی صورت گرفت که خانواده محمود با هدف رعایت حال کارگران و فعالین کارگری از آنان خواسته بودند جهت ملاقات وی عازم بیمارستان لواسانی نشوند. بیمارستان لواسانی در انتهای پارک سرخه حصار و در شرقی ترین نقطه تهران قرار دارد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با آرزوی بهبودی و سلامت کامل محمود صالحی اعلام میدارد مسئولیت جانی این فعال برجسته جنبش کارگری ایران مستقیما متوجه کسانی است که با امنیتی کردن اعتراضات کارگران و فعالیتهای صنفی باعث به زندان افکندن وی شدند و محمود بدلیل اعتصاب غذاهای مکرر کلیه هایش را از دست داد  و به بیماریهای متعددی از جمله بیماری قلبی دچار شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران

٢٧ فروردین ماه ١٣٩٦

 

پیام ارسالی از طرف احمد امینی یکی از  نمایندگان کارگران فولاد زاگرس به اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون رد اصلاحیه قانون کار

سلام ودرود فراوان برشما وهمکاران گرامیتان وآرزوی سربلندی پیروزی برای اتحادیه آزاد کارگران ایران درخصوص نقش ویژه دربازپس گیری لایحه اصلاح قانون کار (لایحه ضدکارگری) و اطلاع رسانی وهماهنگ کننده سایر نهادهای کارگری و تلاش شبانه روزی اتحادیه آزاد ،تقدیر و تشکر می کنم و امیدوارم همین اتحاد وهمبستگی تمامی کارگران برای رسیدن به حقوق اولیه و احقاق  حقشون ثابت قدم باشند

احمدامینی نماینده کارگران فولاد زاگرس قروه

 

مرگ یک کولبر جوان در گردنه «ته‌ته‌ اورامان» کردستان

نظیر اداک  کولبر جوان ٢٠ ساله، بر اثر سقوط از صخره در گردنه های مریوان کردستان جان سپرد.

 

کشته وزخمی شدن ٤کولبردرسردشت براثر تیراندازی نیروهای نظامی!

(٢٦فروردین)، ٤کولبربه اسامی « “رحمت” ساکن روستای بیواران، “سیامند” ١٨ ساله اهل روستای “آلان”، “محمود حمزەایی” و احمد مام قادر،  درسردشت (در منطقه “هوردران”) براثر تیراندازی نیروهای نظامی کشته وزخمی شدند.

“احمد مام قادر” به علت شدت جراحات جان خود را از دست داده و ٢ زخمی دیگر نیز برای درمان به بیمارستان شهر “قلعه دیزه” در کردستان عراق منتقل شدەاند.

 

صدور حکم ٥ سال زندان برای فعال سیاسی

شعبەی ٢ دادگاه انقلاب شهر ارومیه یکی از فعالین سیاسی به نام “بشیر پیر ماوانه” اهل یکی از روستاهای ارومیه را به پنج سال زندان محکوم کرد.

 

ایسکرا  ٨٨٠

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …