نگاه هفته: مجموعه اخبار و گزارشات هفته در شهرهای کردستان

 بازداشت همراه با ضرب و شتم محمد حبیبی‌ فعال صنفی معلمان

​​​​​​​محمد حبیبی، از اعضای هیأت مدیره کانون صنفی معلمان ایران در تهران، با خشونت در محل کارش در مدرسه بازداشت شده و پس از تفتیش منزلش به محلی نامعلوم انتقال یافته است.

علیه دستگیری محمد حبیبی کانون های صنفی در سطح سراسری کشور اطلاعیه های اعتراضی را صادر و معلمان را به مبارزه برای آزادی محمد حبیبی قراخوان داده اند.

 

دکتر حسین پور، یار زلزله زدگان بازداشت شد

دکتر حسین‌پور، امدادگر فعال که از نخستین روزهای زلزله کرمانشاه خود را به آنجا رسانده و مشغول درمان بیماران و آسیب دیدگان بوده است، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت، و کانکس محل استقرارش مصادره شد.‌دکتر حسین پور از روزهای اول زلزله سرپل ذهاب در منطقه حضور پیدا کرده و با شناسایی و معالجه بیماران ، یا در صورت نیاز اعزام آنها به بیمارستان‌های مجهز با هزینه شخصی و همچنین توزیع عادلانه‌ی کمک‌های مردمی در بین اهالی نقشی اثرگذار در کاهش آلام مردم داشته است.  دلیل بازداشت این پزشک مشخص نیست.‌ او پس از بازداشت به مکان نامعلومی منتقل شده است.‌

 

پیام از طرف کارگران ساختمانی در شهر قروه

پیام از طرف کارگران ساختمانی در شهر قروه استان کردستان ارسالی به کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

سلام خسته نباشید

من کارگر ساختمانی در شهر قروه استان کردستان هستم

یکسال پیش ثبت نام کردم وکارت مهارت گرفتم

برای بیمه کارگران ساختمانی تشکیل پرونده کردم وکمسیون پزشکی و حتی بازرسی هم تایید کرده

یکسال ماهانه حق بیمه واریز میکنم

الان زنگ زدن بیا انجمن کارگران ساختمانی

رفتم میگن این مدارک بیار و مبلغ 71هزارتومان هم واریز کن

دزدخونه است

دکان باز کردن به خدا خون ملت ریختن توشیشه

 

مجروح شدن دو کارگر در اثر انفجار مین در بانه

بر اثر انفجار مین در شهرستان بانه، دو کارگر که برادر هم هستند، مصدوم شدند.  این اتفاق در منطقه «برویشکانی» و بخش ننور این شهرستان رخ داد. یکی از این دو برادر از ناحیه دست و دیگری از ناحیه پا مصدوم شده‌ است و احتمال دارد که پایش را از دست بدهد.

 

جانباختن یک کولبر و ناپدید شدن شمار دیگری

١٠ اسفند ١٣٩٦ شماری کولبر در منطقە  کانی خدای پیرانشهر بە دلیل برف و تاریکی هوا راە را گم کردە و ناپدید شدەاند. اکنون یکی از آنها کە یک جوان است پیدا شدە. پزشکان بیمارستان پیرانشهر احتمال می دهند کە این جوان کە هیچ کارت شناسایی بە همراە ندارد از چند روز پیش گم شدە و زیر برفها جانباختە است. این کولبر بە کمک مردم روستای #دلاوان و نیروهای امداد بە بیمارستان پیرانشهر رساندە شدە و اکنون در قسمت سردخانە بیمارستان نگهداری می شود.

گفتنی است کە گروە امداد رسان هلال احمر پیرانشهر اعلام کردە کە بە دلیل برف زیاد در منطقە نمی توانند بە تلاش خود جهت پیدا کردن کولبران دیگری کە دیشب ناپدیدە شدەاند، ادامە دهند. گفتە می شود کە یکی از کولبرها در حدود ٤٥ سال سن دارد و متاهل می باشد.

 

بخشی از معوقات کارگران شهرداری مریوان پرداخت می‌شود/رایزنی مقامات مسئول در تهران

روابط عمومی شهرداری مریوان از تلاش‌ها و رایزنی‌ها در جهت تامین بودجه برای پرداخت معوقات مزدی کارگران خبر داد. بیش از پنج ماه مطالبات مزدی کارگران شهرداری مریوان که تعداد آنها بیش از دویست نفر است و در بخش‌های مختلف شهرداری مشغول به کار هستند، به نگرانی آنها در روزهای پایانی سال انجامیده‌ است؛ کارگران نگرانند که تا قبل از شب عید معوقات آنها پرداخت نشود. روابط عمومی شهرداری مریوان در ارتباط با مطالبات مزدی کارگران و زمان پرداخت این مطالباتِ معوق گفت: اواخر هفته جاری بخشی از حقوق معوق کارگران شهرداری مریوان پرداخت می‌شود.

 

از صفحات فیسبوک

صفحه فیس بوک نسرین رمضانعلی

1ــ روز 1 ماه مارس 2018 خبر از گمشدن کولبر در منطقه پیرانشهر پخش میشود. مردم منطقه فوری جمع میشوند و راهی منطقه میشوند. با امید که این شخص را پیدا کنند. مردم در جستجوی کولبر گمشده بودند که با پیکر کولبر دیگر که در سرما و در میان کوهی از برف جانباخته بود، روبرو شدند. جسد یخ زده کولبر را به بیمارستان پیرانشهر منتقل میکنند. هنوز این نان آور خانواده شناسائی نشده است.

همچنان مردم منطقه بدنبال کولبر گمشده دیگر در جستجو هستند. مردم با دستانی خالی و بدونه هیچ تجهیزاتی همچنان بدنبال کولبر گمشده هستند. نفسهای هزاران نفر در سینه حبس است. امیدوار هستند شاید در میان توده های برف و سرما هنوز زنده باشد!

وضعیت غیره قابل تحمل کولبران جنگ برای لقمه نانی است! در حالی که نه میلیون تومانی بلکه میلیارد دلاری در ایران اختلاس میشود.

در حالی که کارگران برای لقمه نانی باید سختترین شرایط را تحمل کنند، سران حکومت در ثروتهای رویای کاخ ستمشان را از شیره جان کارگران رنگین میکنند.

برای ما کارگران و زحمتکشان راهی بجز مبارزه علیه کلیت این نظام هار اسلامی و سیاه سرمایه داری نیست!

2ــ این کشتار به قدمت حاکمیت ننگین جمهوری اسلامی جریان دارد. اما این واپسین جنایاتش است.

قباد اعظمی جوان و زادە جوانرود تنها دو روز پس از دستگیری اش توسط بازجویان اطلاعات زیر شکنجە جان باخت. این جنایتکاران مدعی شدەاند که در بازداشتگاە خودکشی کردە است.

سرنگون باد رژیم هار اسلامی

زنده باد سوسیالیسم!

 

ایسکرا ٩٢٦

اینرا هم بخوانید

پیام ۴ زندانی سیاسی اعدام شده به مردم – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …