عزیزه لطف الهی: اخبار و گزارشات هفتگی از وضعیت زنان

۱۶ اسفند۹۶ /۷  مارس ۲۰۱۸

تهیه وتنظیم عزیزه لطف الهی

 

دادگاهی نجیبه صالح زاده

دادگاه نجیبه صالح زاده برگزار شد نجیبه صالح زاده صبح روز ۱۵ اسفندماه درشعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان سقز به اتهام تبلیغ علیه نظام محاکمه شد . نجیبه صالح زاده در جلسه دادگاه ضمن رد این اتهام اعلام کرده است اگر دفاع از همسرم (محمود صالحی) تبلیغ علیه نظام محصوب می شود حرفی برای گفتن ندارم. پس از سی دقیقه بررسی پرونده نجیبه صالح زاده به اتمام رسیده و گفته شده رای صادره تا یک هفته دیگر از طریق سامانه ثنا ابلاغ خواهد شد.

 

چال خوابی دختران زابلی

یگانه و حنانه کودکانی هستند که به دلیل فقر مجبور به ترک تحصیل شده‌اند و اکنون به همراه پدر و مادرشان در یک چاله و در میان سنگ و خاک زندگی می‌کنند. آن‌ها می‌گویند که تنها آرزویمان داشتن خانه و سقفی بالای سر است. دیگر ترسی از مرگ و قبر نداریم چون هر روز آن را تجربه می‌کنیم. پدر این خانواده کارگر میدان تره‌بار بوده که به دلیل بیماری و دستمزد پایین مجبور به ترک شغلش شده است و اکنون با جمع‌آوری و فروش ضایعات پول خوراک روزانه‌شان را بدست می‌آورد.

 

شیما بابایی از زندان اوین آزاد شد

شیما بابایی زندانی سیاسی بازداشت شده روز ۱۲ بهمن ماه، با تودیع وثیقه موقتا از زندان اوین آزاد شد.

 

دختران شین آباد

وکیل دادگستری بیان کرد مجموعا تاکنون حدود ۴۰۰ عمل جراحی روی این کودکان صورت گرفته است و تیشو‌هایی که تعبیه کرده‌اند باعث بروز مشکلات زیادی شده است.

حسین احمدی‌نیاز عضو کانون وکلای استان کردستان تاکید کرد اگر این دختران به خارج از کشور اعزام می‌شدند شاهد چنین مشکلاتی نبودیم و روند درمانی آنان تا کنون تکمیل می‌شد.

احمدی‌نیاز با بیان اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه در بودجه سال۹۴ مبلغ ۸ میلیارد تومان از صندوق خسارات کشاورزی برای پرداخت مستمری به دختران شین‌آباد اختصاص داد، گفت اکنون قصد داریم طبق قانون مجازات اسلامی مجددا بابت مشکلات پیش آمده در اثر آن آتش‌سوزی از وزارت آموزش و پرورش و دولت، خسارات و دیه جدیدی برابر زن و مرد مطالبه کنیم و از این رو ابتدا از طریق پزشک قانونی، میزان دیه را مشخص خواهیم کرد.

در لواسان تهران ۵۰ زن و مرد در یک مهمانی بازداشت شدند

دستگیری ۵۰ زن و مرد در یک مهمانی در منطقه لواسان تهران و کشف ۴۰۰ بطری مشروبات الکلی خبر داد. ورود به حریم خصوصی شهروندان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد میشود.

 

در آبادان ۱۰ زن و مرد در یک مهمانی بازداشت شدند

پایگاه اطلاع رسانی پلیس خوزستان از دستگیری ۱۰ دختر و پسر جوان در آبادان خبر داد، این جوانان در یک مغازه که کرکره آن پایین کشیده شده بود اقدام به برگزاری میهمانی کردند که بازداشت و مغازه نیز پلمپ شد.

 

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خواهان رفع اتهام علیه ریحانه طباطبایی شد

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران طی بیانیه‌ای در واکنش به برگزاری سومین دادگاه برای ریحانه طباطبایی، روزنامه‌نگارا، خواستار پس‌گرفتن تمام اتهامات مطرح‌شده علیه وی است. در طی هشت سال اخیر این سومین مرتبه‌ای است که این زندانی سابق و فعال سیاسی به اتهام تبلیغ علیه نظام پای میز محاکمه می‌رود.

 

خودسوزی و خودکشی

روز چهارشنبه نیز دو دختر نوجوان ۱۶ و ۱۷ ساله با پریدن از پل کابلی تبریز دست به خودکشی ناموفق زدند. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی های سالانه بیش از ۷ درصد از سوی پزشکی قانونی اعلام شده است.

 

خودسوزی و خودکشی دختر دانشجو در یزد

روز جمعه ۱۱اسفند ۹۶ دختر دانشجو اهل یزد در یکی از مجتمع های مسکونی یزد اقدام به خودسوزی و خودکشی کرد این فرد در یکی از مجتمع‌های مسکونی یزد مسئولیت پرستاری یک فرد سالخورده را بر عهده داشت. این دختر ۲۰ ساله روز جمعه اقدام به آتش سوزی و خودسوزی کرد که با حضور به موقع آتش نشانی به بیمارستان منتقل شد. این اقدام به خودسوزی در حالی رخ داده که دریک ماه گذشته تاکنون دو دانش آموز یزدی خودکشی کردند و جان باختند.

 

خودکشی دختر جوان از بالای پل دادگستری زنجان

دستاورد سی ونه ساله‌ جوانانی هستند که امیدی به آینده ندارند و به راحتی دست از زندگی می‌شویند.

 

ورزشگاه آزادی آماده باش ویژه ماموران امنیتی لباس شخصی 

تعدادی از زنان که تلاش کردند برای تماشای بازی استقلال و پرسپولیس وارد ورزشگاه شوند بازداشت شدند.

 

دستگیری لیلا حسین زاده

فعال صنفی ، لیلا حسین زاده دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران ، در جریان دادگاه بدوی شعبه 26 دادگاه انقلاب ، به 6 سال حبس تعزیری ( 5 سال به اتهام اجتماع و تبانی و 1 سال به اتهام تبلیغ علیه نظام ) و دو سال ممنوع الخروجی از کشور محکوم شد.

 

ایسکرا ٩٢٦

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …