روز جهانی زن! پرتاب کردن حجابها!

٨مارس روز جهانی زن  را به مردم کردستان بویژه به زنان تبریک میگوییم!

روز جهانی زن  امسال متفاوت است. به این دلیل فضای سیاسی ــ اجتماعی جامعه تغییر کرده به این دلیل، اعتراضات سراسری علیه یکی از فاشیستی ترین نظام در قدرت، جمهوری اسلامی سرمایه در سطح سراسری علیه فقر و گرانی و بیکاری و فساد در جریان است. به این دلیل در قلب این تحول بزرگ سیاسی ــ اجتماعی جنبش نوینی علیه حجاب اجباری و اسلامی توسط زنان مبارز پا بعرصه مبارزه گذاشته  است !

نزدیک به چهار دهه است که در سلطه فاشیسم اسلامی، زنان در موقعیت فاجعه باری قرار گرفته اند. احکام زندان، شکنجه، تجاوز، اعدام و سنگسار در کنار ازدواج کودکان که از صدها هزار مورد فراتر است، چهره سیاه و آپاریاید جنسی اسلامی این نظام را به نمایش گذاشته است. در قوانین جمهوری اسلامی زن جزو اموال و دارائی مرد است. در مناسبات تولیدی کار و در عرصه کارخانه این زنان شاغل و کارگر و کارمند هستند که مورد هجوم بیکاری قرار دارند. با فرستادن آنها به خانه جزو گردان نیروی کار بیکار محسوب نمیشوند. وظایف “خطیر” آنها نگهداری از “خانواده” در “مالکیت” مرد و سرمایه تعریف میشود! این فرهنگ فاشیسم اسلامی است.

 

اما؛ مبارزه و حضور زنان در اعتراض به کل سنت و فرهنگ مردسالارانه و اسلامی  و مناسبات مردسالارانه عرصه ای دائمی از مبارزات زنان و مردم آزادیخواه  و برابری طلب را شکل داده است.  در طول این سالها تحت حاکمیت حکومت اسلامی این زنان معترض و مبارز هستند که سیمای سیاسی و اعتراضی جامعه را شکل میدهند. اعتراض کارگران زن در نیویورک اگر در سال ١٨٧٥برای طولانی بودن ساعات کار با موفقیت برگزار شد، امروز در ایران تحت حاکمیت نظام فاشیستی اسلامی و سرمایه داران این اعتراضات هر روزه برای حفظ حرمت و ادامه زندگی و تامین معیشت در جریان است. دستاوردهای انقلاب زنان علیه سرمایه در نیویورک،  امروز در ایران توسط زنان کارگر، زنان پیشرو و مبارز در ابعادی بمراتب سنگین تر و پر مشقت تر از گذشته در جریان است. حمایت خانواده های کارگری و زنان از اعتصابات کارگران در کارخانه ها و مراکز تولیدی، تبدیل شدن زنان مبارز کارگر به سخنگوی اعتراضات رادیکال جنبش کارگری و حضور  صدها کارگر زن معترض، مقاومت و ایستادن نسل جوان زنان در مقابل اعمال فشار و آپارتاید جنسی در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی مبارزه و ابراز وجود رادیکالی است که زنان در ابعاد سراسری به پیش میبرند.

 

در روز جهانی زن امسال جامعه شاهد جهش و جنبش نوین دختران خیابان انقلاب است. ویدا موحد در شرایطی که هنوز صدها هزار کارگر و مردم زحمتکش علیه فقر و نا برابری و با شعار مرگ بر خامنه ای روزهای پر حرارت و انقلابی را تجربه میکردند، با برداشتن رو سری (حجاب اجباری) در یکی از خیابانهای تهران، خیابان انقلاب، مبتکر پرت کردن حجاب اجباری شد. ویدا موحد متولد ١٣٦٥ در تهران است، از نسل زنان مبارزی که زندگی و ستم کشی زن در نظام اسلامی را تجربه کرده است.

 

زنان مبارز شهرهای کردستان!

در دولت دوازدهم  حسن روحانی بیش از هر دوره ای بر میزان بیکاری زنان، افزوده شده است. سونامی بیکاری زنان میلیونی است و در شهرهای کردستان هزاران نفر از زنان تحصیلکرده شانسی برای استخدام ندارند. مشغله اصلی آنها دوره پایان تحصیلات و خانه نشینی  شده است. مبارزه برای معیشت بالای خط فقر و ایجاد فرصت های شغلی، چالش اجتماعی طبقه کارگر و جوانان تحصیلکرده و فاقد موقثیت شغلی با با دولت و نظام جمهوری اسلامی است.  حضور  زنان بخش تفکیک ناپذیر از این مبارزات را تشکیل میدهد.  هشت مارس روز جهانی زن روز دفاع از حقوق و حرمت زنان است. در ٨مارس در قطعنامه ها و  مراسمهای روز جهانی زن اعلام کنیم؛

زنان علیه بیکاری هستند. فرصت های شغلی مناسب و یا بیمه بیکاری مهمترین خواست  زنان است. بیمه های اجتماعی و سلامت و بیمه بیکاری برای زنان خواست های زنان در کردستان است.

زنان در مبارزه دائم علیه تبعیض و نابرابری شغلی، تحصیلی و قضایی

حق دوچرخه سواری زنان، ورزش درملاعام و بدون حجاب اسلامی

حق ورود زنان به استادیوم های ورزشی

علیه اسلام سیاسی علیه راسیسم و زن ستیزی

جنبش نوین زنان دارای ظرفیت های بالایی است. توان پیشروی های بیشتر و قوی تری را دارد. پیش بسوی سازماندهی و تشکل های گسترده  جنبش رهایی زن!

 

١٥ اسفند ١٣٩٦

٦ مارس ٢٠١٨

 

ایسکرا ٩٢٦

اینرا هم بخوانید

پیام ۴ زندانی سیاسی اعدام شده به مردم – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …