واکنش برخی چهره های فوتبال به جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه در مشهد

جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه در مشهد برای تماشای فوتبال, حمله وحشیانه باندهای حکومتی به زنان معترض مقابل در ورودی استادیوم موجی از اعتراض و واکنش ها را در جامعه به دنبال داشته است. برخی چهره های فوتبال نیز واکنش هایی نشان داده اند. اینجا برخی از واکنش ها را ملاحظه می کنید.

*مجتبی جباری، کاپیتان پیشین باشگاه استقلال با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرمی‌اش، اعلام کرد تا زمان حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، دیگر برای تماشای فوتبال به استادیوم نمی‌رود.

*علیرضا جهانبخش، کاپیتان فعلی تیم ملی در صفحه اینستاگرام خود از زنان تماشاگر فوتبال حمایت کرد و نوشت: ‌«این برد تقدیم به همه شما زنان هوادار فوتبال و امیدوارم که بزودی شاهد حضور شما در استادیوم‌ها باشیم.

*علی کریمی،از بازیکنان سابق تیم ملی در واکنش به رفتار خشونت آمیز با زنان علاقه‌مند به فوتبال در مشهد در پستی اینستاگرامی نوشت: «یک روزی این اتفاق می‌افتد، مثل حذف سرخابی ها که درباره‌اش صحبت می‌شد و کسی آنرا جدی نگرفت. پس دست و پا نزنید.»

*سردار آزمون از تیم ملی فوتبال که گل اول بازی با لبنان را نیز به ثمر رساند، در شبکه‌های اجتماعی از ورود زنان به ورزشگاه‌ها حمایت کرد. وی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار کلمه Shame (شرم) در این رابطه واکنش نشان داد.

*دو کاپیتان پرسپولیس و استقلال هم از رفتار خشونت آمیز علیه زنان علاقه‌مند به فوتبال در مشهد انتقاد کردند.

*ووریا غفوری، کاپیتان استقلال که همواره همچون علی کریمی «زبان سرخی» دارد و انتقادهایش را صراحتا بیان می کند، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «به عنوان یک فوتبالیست واقعا شرمنده می‌شوم که در دورانی بازی می‌کنم که مادران و خواهران حق ورود به ورزشگاه را ندارند.»

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …