واکنش قاسمی به درخواست استرداد ولایتی از روسیه به اتهام دست داشتن در انفجار آمیا

قاسمی سخنگوی وزارت خارجه رژیم در واکنش به استرداد ولایتی در جریان سفرش به مسکو در رابطه با دست داشت وی در انفجار آمیا گفته است:” این اقدامی بیجا و غلط است، این مسائل بر اساس یک اتهام نادرست مطرح می‌شود”. لازم به توضیح ولایتی به همراه 8 نفر از سران رژیم از جمله رفسنجانی، رضایی موسوی حسینی، فلاحیان و… به اتهام دست داشتن در انفجار دهه 90 محکوم شده و تحت تعقیب اینترپل می باشند. قاضی آرژانتینی چند روز پیش و به دنبال سفر ولایتی به مسکو خواستار دستگیری و استرداد وی شده بود. ادعاهای سخنگوی وزارت خارجه رژیم و توجیهاتش در این مورد برگرفته از ایسنا ضمیمه می باشد. روزنه

*****

ایسنا،قاسمی بابیان اینکه بعضا این تلاش‌های نابجا را در مورد برخی از شخصیت‌ها مشاهده می‌کنیم، گفت:درخواست استرداد ولایتی از روسیه اقدامی بیجا و غلط است این اقدامات بیشتر جنبه تبلیغاتی و روانی دارد و شدنی و قابل اجرا نیست و به نظرم موضوع قابل اهمیتی نمی‌توان آن را تلقی کرد.

در جریان این مذاکرات مقامات دو کشور در مورد مسائل مختلف از جمله مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مذاکره و گفت‌وگو کردند.وی با بیان اینکه  فکر نمی کنم جزئیات این مذاکرات منتشر شده باشد، گفت: چیزی که در رسانه‌ها مطرح شد بحث سرمایه‌گذاری و همکاری‌های نفتی بین دو کشور بود و به هر حال طرفین در ارتباط با این موضوع دیدگاه‌های خود را به دلایل خاص سیاست خارجی و سیاست‌هایی که دنبال می‌کنند مطرح کرده‌اند.

در حوزه سیاست خارجی و وزارت خارجه به عنوان یک نهاد حاکمیتی ما باید کمترین میزان موازی‌کاری را داشته باشیم و در همین چارچوب این امر بسیار نادر است. سفر ولایتی به مسکو در چارچوب تصمیم دستگاه دیپلماسی و دولت به عنوان فرستاده ویژه رییس‌جمهور انجام شد و البته در این سفر ایشان پیامی از مقام معظم رهبری را برای پوتین به همراه داشتند که این پیام را ارائه دادند.

وی همچنین در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر توافق ایران و روسیه مبنی بر دریافت کالا در ازای فروش نفت، گفت: تا آنجا که من به خاطر دارم این موضوع را یکی از مقامات روس مطرح کرده و من از طرف مقامات ایرانی چنین چیزی را نشنیدم. در مورد صحت و سقم این موضوع و صلاحیت مقام روسی که چنین اظهارنظری داشته نمی‌توانم قضاوت کنم. به طور معمول برای رسیدن به تفاهم نیاز است که هیات‌های کارشناسی توسط دستگاه‌های ذیربط بین دو کشور مبادله شوند، با یکدیگر گفت‌وگو کنند تا نهایتا بتوانند به یک تفاهم و قرادادی برسند که این امر مسیر طولانی است.

اینرا هم بخوانید

محکومیت حکم اعدام برای توماج صالحی در تجمعات و بیانیه‌ها از سراسر جهان ادامه دارد

پوشش زنده تجمعات اعتراضی خارج از ایران.روز شنبه گروه‌هایی از ایرانیان در چند شهر اروپا …