ویدا موحد، اولین “دختر خیابان انقلاب” به یک ‌سال زندان محکوم شد

صدور حکم یکسال زندان برای  ویدا موحد اولین دختر انقلاب که در ششم دی‌ماه سال ۹۶ با بالا رفتن از جعبه برق خیابان انقلاب و به چوب بستن شال سفیدش به حجاب اجباری در ایران اعتراض کرد،  نباید از سوی مردم معترض بی جواب بماند.

اتهام او این این است که با برداشتن حجاب  مردم را به «به فساد و فحشا» تشویق کرده است.  حکم او در ۱۱ اسفند ۹۷ صادر و قطعی شده است.

این حکم به دومین کشف حجاب ویدا موحد در میدان انقلاب بر می‌گردد. بنا به اظهارات وکیل وی، ویدا موحد همچنین آبان سال ۹۷ در حالی که بادکنک های رنگی به دست داشت، با بالا رفتن از گنبد فیروزه ای میدان انقلاب برای دومین بار به حجاب اجباری اعتراض کرد. پیش از این از هویت زن معترض به حجاب اجباری که از گنبد میدان انقلاب بالا رفته بود، خبری منتشر نشده بود.

از نظر اسلامیون حاکم بر ایران دزدهای میلیاردی، غارت منابع طبیعی، جنگل خواری، رانت خواری و زمین خواری و ثروت اندوزی از قبل کار و زحمت مردم کارگر و زحمتکش فساد نیستند، اما نداشتن حجاب عامل فساد است. از نطر جمهوری اسلامی گسترش صیغه اسلامی رواج فحشا نیست ولی بی حجابی زنان نشانه فحشاست. حجاب برای جمهوری اسلامی وسیله ای برای نشان دادن چهره اسلامی جامعه است و برای زنان نشانه زندان و قفس و تحقیر و بندگی است. برای جمهوری تحمیل حجاب زنان، سکوی خفقان اسلامی بر جامعه است و برای زنان ایران برداشتن حجاب یک قدم بلند بسوی آزادی و برسمیت شناخته شدن حقوق و آزادیهای فردی و مدنی در جامعه است.

جمهوری اسلامی علیرغم سازماندهی یک نیروی سرکوب عریض و طویل و انواع ارگان های تبلیغی و سیاسی در طول چهاردهه حاکمیت ننگینش، در تحمیل حجاب به زنان و اسلامی کردن جامعه کاملا شکست خورده است. جنبش بی حجابی و رهایی زن و جنبش ضد اسلامی در سراسر کشور هرروز عمق و گسترش بیشتری می یابد و جمهوری اسلامی با هیچ درجه سرکوبی قادر به جلوگیری از آن نیست. مقامات مختلف حکومت بارها و بارها شکست شان را در مقابل جنبش رهایی زن و جنبش عظیم ضد مذهبی اعتراف کرده اند.

به حکم زندان برای ویدا موحد و سایر دختران خیابان انقلاب باید شدیدا اعتراض کرد. باید همه جا در مقابل اوباش گشت ارشاد و سایر سرکوبگران حکومت دست به مقاومت و اعتراض زد. باید نشان دهیم که یک لحظه از گرفتن حقوق انسانی مان از پای نخواهیم نشست. حکم زندان ویدا موحد باید فورا لغو شود. آزادی پوشش حق ابتدایی مردم است.

 کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۵ فروردین ۱۳۹۸- ۱۴ آوریل ۲۰۱۹

اینرا هم بخوانید

نامه نرگس محمدی برای نیکای شجاع از زندان اوین

نامه نرگس محمدی برای نیکای شجاع از زندان اوین.متن نامه به شرح زیر است: «قامت …