١٠ اسفند: تجمعات سراسری و بزرگ بازنشستگان تامین اجتماعی.تجمع بعدی بازنشستگان هفده اسفند برگزار خواهد شد

ساعت ده و نیم صبح امروز یکشنبه ١٠ اسفند بازنشستگان بنا بر فراخوان سراسری از قبل اعلام شده بار دیگر در تهران و شهرهاستانها دست به تجمع زده و پیگیر خواستها و مطالباتشان شدند. در تهران بازنشستگان از محل تامین اجتماعی با فریاد شعار تا حق خود نگیریم،از پا نمی نشینیم بسوی وزارت کار راهپیمایی کرد. در شهرهای دیگری چون شوش و هفت تپه، ووو بازنشستگان با راهپیمایی و شعار گویان خیابانها را به صحنه اعتراض خود در آوردند. در شاهرود جمعیت خشمگین بازنشستگان به  داخل سازمان تامین اجتماعی هجوم آوردند تا صدای اعتراضشان را بگوش مقامات برسانند.

همچون هفته های قبل جمعیت کثیری در تجمعات اعتراضی بازنشستگان در این روز شرکت داشتند و بر اساس خبرهای تا کنونی این تجمعات در تهران و در بیش از ٢٠ شهر از جمله در شهرهای  تبریز، یزد، زنجان، رشت، سنندج، کرمانشاه، اراک، ایلام، کرج، اصفهان، مشهد، شوشتر، شاهرود، اهواز، شیراز، خرم آباد، دزفول، شوش و هفت تپه، بجنورد، خرمشهر، آبادان

شعارهای بازنشستگان در این تجمعات عبارت بودند از: “بازنشسته بیداراست، ذلت نمی پذیرد”، ” همسانسازی کجا بود  دروغ بود و ریا بود”، “فقط کف خیابان  بدست میاد حقمون”،”کار پر از مشقت سخت و زیان‌آوره”، ” نه مجلس،نه دولت، نیستند به فکر ملت”، “کشتی بازنشسته، دیگر به گل نشسته”، “خواسته اصلی ما ، حقوق طبق تورم”، ” سفره ما خالیه ظلم و ستم کافیه”، ” تامین اجتماعی طلبکار ، دولت سرمایه دار بدهکار”، “گرانی تورم، بلای جان مردم”، “حقوق ما ریالیه، هزینه ها دلاریه”، “حقوق های نجومی، فلاکت عمومی”، ” تاحق خود نگیریم از پای نمی نشینیم ” و…

بازنشستگان با شعارها و سخنرانی های کوبنده خود خشم و اعتراض خود را به حقوقهای زیر خط فقر و سقوط هر روز بیشتر سطح زندگی و معیشتشان و به چپاولگری ها و تبعیض ها اعلام داشتند.  در این تجمعات بازنشستگان همچنین با نوشتن خواستهایشان بر روی بنرهایی اعتراض خود و خواستها و مطالباتشان را به نمایش گذاشتند.

تجمعات سراسری بازنشستگی هفتگی برگزار میشود. و اعلام کرده اند که تا وقتی پاسخ نگیرند این تجمعات ادامه خواهد داشت. همانطور که قبلا هم گزارش کرده ایم بازنشستگان در قطعنامه هایشان بر خواستهایی چون رفع تبعیض ها و همسان سازی حقوقها و افزایش سطح آن به بالای خط فقر ١٢ میلیونی، درمان رایگان برای همه و داشتن مسکن به عنوان حقوق پایه ای همه مردم، آزادی تجمع، تشکل مستقل، آزادی بیان، اعتصاب به عنوان حقوق همه مردم و فارغ از هرگونه امنیتی کردنی، پایان دادن به دزدی ها و اختلاسها و بازگرداندن پولهای به سرقت رفته به صندوق بازنشستگی  و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزاتشان  تاکید کرده اند. بازنشستگان با شعارهایشان و با خواستها و مطالباتشان صدای اعتراض همه مردم هستند و شایسته بیشترین حمایتها هستند.

حزب کمونیست کارگری ایران

١٠ اسفند۱۳۹۹، ٢٨ فوریه ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

حکم اعدام توماج با موجی از اعتراض مواجه شد!

با اعلام حکم اعدام توماج، موجی از خشم و اعتراض داخل و کشور را فراگرفت. …