٢٨ اسفند: تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی در چند شهر

درست در آستانه سال جدید، در ساعت ده و نیم صبح روز ٢٨ اسفند،  بازنشستگان تامین اجتماعی که زیر فشار سنگین اقتصادی قرار دارند و علیرغم اعتراضات بسیار به خواستهایشان پاسخی داده نشده در چند شهر تهران، اراک، اردبیل، کرمان و خرم آباد تجمع کردند. مافیای چپاولگر حاکم حتی از حقوق ناچیز بازنشستگان و ذخیره صندوقهای بازنشستگی هم دست نمی کشد و با بالا کشیدن حقوق و معیشت آنها، فشار کمر شکنی را بر این بخش از جامعه وارد میکند. اعتراض بازنشستگان به زندگی زیر خط فقر، به تبعیضات و نابرابریها، و به دزدی ها و اختلاس هاست. بازنشستگان از آذر ماه تا کنون ١٥ تجمع بزرگ و  سراسری در بیش از ٢٤ شهر برپا کرده و بر خواستهایشان تاکید کرده اند. در تجمع  امروز یکی از بازنشستگان به اسم اسماعیل گرامی که در تجمع هفدهم اسفند بازداشت شده بود سخنرانی کرد و در مورد مشکلات بازنشستگان سخن گفت و بر روی خواستهای فوری شان تاکید کرد. شعارهای اعتراضی بازنشستگان در تجمعات امروز عبارت بودند از: “وعده  وعید کافیه، ظم و ستم کافیه”، “کشور ما رو گنجه، بازنشسته در رنجه”، “معیشت، منزلت، حق مسلم ماست”،”وحدت بازنشسته، سراسر ایرانه”، “کشتی بازنشسته، چرا به گل نشسته”، “کارگر تهرانی، کارگران شهرستان، وحدتان مبارک”، ” مجلس دولت، بس است فریب ملت” ، “حقوقهای نجومی، فلاکت عمومی”،”تا حق خود نگیریم ، آروم نمی‌نشینیم”، “ظلم و ستم کافیه ، سفره ما خالیه”، “سفره ما خالیه ، وضع شما عالیه”، ” نه تهدید نه سرکوب هرگز اثر ندارد”، ” فقط کف خیابون  به دست میاد حقمون “

مهمترین خواستهای بازنشستگان عبارتند از: همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی، تعیین و تامین بودجه کارشناسی شده برای اجرای همسانسازی، تامین سیستم و بیمه درمانی کارآمد و رایگان،  پرداخت کلیه دیونِ به روز محاسبه شده دولت به صندوق ها قبل ازپایان عمر دولت فعلی،  نظارت و کنترل بر عملکرد صندوق ها توسط نمایندگان مستقل و منتخب، انحلال کانون های بازنشستگی دست ساز حکومتی و ایجاد تشکلات نوین و مستقل بازنشستگان، حق تشکل، اعتصاب و تجمع و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات، پایان دادن به اختلاس ها و دزدی ها و بازگرداندن پولهای به سرقت رفته از صندوق بازنشستگی. بازنشستگان مطالبات را در قطعنامه ها، بیانیه ها و در سخنرانی هایشان بارها مورد پافشاری قرار داده اند. از خواستها و مبارزات بازنشستگان باید وسیعا حمایت کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٨ اسفند۱۳۹۹، ١٨ مارس ٢٠٢١ 



اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …