لبنان درگیری معترضان با دار و دسته های حزب الله

https://www.facebook.com/watch/live/?v=1323640241359935&ref=external

اعتراضات در لبنان؛ درخواست استعفای دولت و خلع سلاح حزب‌الله

متولیان برپایی این جنبش و تحرک مردمی، تأکید کردند که اعتراض‌های امروز صرفاً به هدف طرح مطالبات معیشتی نیست بلکه برای نخستین‌بار، خلع سلاح شبه نظامیان حزب‌الله نیز از جمله خواسته‌های مردمی مطرح خواهد شد.

در این راستا جوانان به سمت خیابان بشاره الخوری در نزدیکی پل رینگ حرکت کرده و شعارهایی را علیه سلاح حزب‌الله سر دادند اما عناصر ارتش لبنان مانع پیشروی آنها شد.

به گزارش خبرنگار العربیه و الحدث، نیروهای ضد اغتشاش مبادرت به پرتاب گاز اشک‌آور برای متفرق کردن تظاهر کنندگان کرده و ارتش لبنان نیز کوشید تا مانع بروز برخورد تظاهرکنندگان با طرفداران حزب‌الله و عناصر وابسته به جنبش امل به رهبری نبیه بری، رئیس مجلس لبنان شود که در حال حرکت به سمت مرکز بیروت بوده و شعارهای فرقه‌ای را سر می‌داند.

به گفته یک زن تظاهرکننده به خبرنگار العربیه و الحدث، «همه ما در یک جبهه هستیم زیرا گرسنگی، تفاوت را میان لبنانی‌ها ازمیان برده‌ است.»Play Video

صدها نفر از مردم لبنان با کاهش محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا در کشور روز شنبه ۱۷ خرداد بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و اعتراضات خود علیه دولت را از سر گرفتند.فیلم

https://www.facebook.com/fdde7518-67b8-42ba-bd52-5bd007a99ee2

معترضان خواستار استعفای دولت، برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام و خلع سلاح گروه حزب الله شده‌اند که از حمایت ایران برخوردار است……..

اینرا هم بخوانید

کارت سوخت۳۰ میلیون تومانی و تجمع کامیونداران در اعتراض به سهمیه سوخت در تهران

کارت سوخت۳۰ میلیون تومانی و تجمع کامیونداران در اعتراض به سهمیه سوخت در تهران.وب‌سایت «اقتصاد …