پرونده سازی رسوا علیه معلمان، فعالین کارگری و شهروندان فرانسوی را شدیدا محکوم میکنیم

بار دیگر دستگاههای امنیتی حکومت که در مقابل اعتراضات پرشور و قدرتمند معلمان خود را شکست خورده دیده و علیرغم همه تهدیدها و دستگیری ها قادر به مقابله با آنها نشده اند، دست به پرونده سازی زده و رسول بداقی، اسکندر لطفی، مسعود نیکخواه و شعبان محمدی از فعالین معلمان را به اتهام! ملاقات با خانم سیسیل کولر و ژاک پاری از فعالین اعضای اتحادیه آموزش فرانسه و “آموزش بین الملل” دستگیر کرده اند. خانم سیسیل کولر و ژاک پاری نیز دستگیر شده و به جاسوسی و تلاش برای ایجاد آشوب و بی‌ثبات‌سازی جامعه متهم شده اند. رضا شهابی، حسن سعیدی و جمعی دیگر از فعالین کارگری نیز به اتهام ارتباط با این دو فعال فرانسوی دستگیر شده و یا تحت تعقیب قرار گرفته اند.

دستگیری شهروندان خارجی به اتهام بی‌ثبات سازی جامعه و آشوب به راه انداختن در کشور اکنون نزد تمام مردم جهان رسوا شده است. دنیا میداند که جمهوری اسلامی شهروندان خارجی یا دو تابعیتی ها را دستگیر میکند تا دول غربی را برای معاوضه با تروریست های حکومت و یا اخاذی از آنها تحت فشار قرار دهد. اما این سیاست کثیف حکومت اتفاقا به دریچه ای برای آشنایی بیشتر مردم جهان با ۴۳ سال سرکوب و پرونده سازی علیه فعالین سیاسی در ایران تبدیل شده است.

ارتباط با فعالین اتحادیه ای از کشورهای دیگر، جلب همبستگی آنها از خواست ها و مبارزات مردم ایران، و استفاده از تجارب آنها در امر سازماندهی و مبارزتی نه تنها جرم نیست بلکه حق بی چون و چرای معلمان، کارگران و همه فعالین جنبش های اجتماعی و همه مردم ایران است. این جرم نیست جرم را حکومتی مرتکب میشود که مردم را با پرونده سازی های جعلی به زندان می اندازد. یک نقطه قوت مبارزات کارگران و معلمان، دادخواهان و بخش های مختلف مردم ایران در چند دهه گذشته، همبستگی اتحادیه های کارگری جهانی، تشکل های معلمان مانند آموزش بین الملل و بسیاری از سازمانهای علیه اعدام وسازمان های حقوق بشری از خواست ها و مبارزات آنها بوده است. فعالیت در این زمینه را باید هرچه بیشتر گسترش داد.

این پرونده سازی بلافاصله با موجی از اعتراض در ایران مواجه شد. کانون صنفی معلمان و شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان، تعدادی از کانون های صنفی معلمان و تعدادی از تشکل های کارگری جمهوری اسلامی را محکوم کردند. بسیاری از فعالین در مدیای اجتماعی نیز دستگیری ها و پرونده سازی ها را شدیدا محکوم کرده اند.

ما پرونده سازی علیه شهروندان فرانسوی، فعالین معلمان و فعالین کارگری و دستگیری آنها را شدیدا محکوم میکنیم و آنرا به رسوایی بیشتر حکومت در سطح جهان تبدیل خواهیم کرد. حزب کمونیست کارگری کلیه تشکل های کارگران، بازنشستگان، دانشجویان و نویسندگان و همه مردم آزاده را فرامیخواند با تمام قوا برای آزادی دستگیر شدگان به میدان بیایند و جمهوری اسلامی و دستگاههای امنیتی حکومت را محکوم کنند. حزب کمونیست کارگری سازمان‌های کارگری و سازمانهای مدافع حقوق انسان در سطح جهان را فرامیخواند که قاطعانه علیه این تلاشهای مذبوحانه جمهوری اسلامی دست به اقدام بزنند و از دولت غربی بخواهند که موضع فعالی علیه جمهوری اسلامی و برای آزادی کلیه دستگیرشدگان در دستور بگذارند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹مه ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

ادامه اعتراض کارگران کاغذسازی پارس،اعتراض و اعتصاب  کامیونداران در عسلویه و کرمان

*شماری از کارگران کاغذسازی پارس با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان فرمانداری #شوش خواستار …