پیام برای سالگرد تاسیس حزب کمونیست کارگری ایران

با گرم ترین درودها

یاران همراه !

بیست و ششمین سال پایه گذاری حزب کمونیست کارگری ایران را به هیات رهبری، کادرها، اعضا، دوستان و دوستداران در داخل و خارج کشور شادباش می گوییم.

بیست و شش سال از زندگی سراسر مبارزه و مقاومت زنان و مردانی می گذرد که تصمیم گرفته اند با پیاده کردن برنامه ی روشن یک دنیای بهتر، به تمامی قید و بندها، غل و زنجیرها، قوانین پوسیده و کهنه و به ستم و سرکوب سرمایه داری در هر شکل و شمایل و رخت و ریختی ” نه ” بگویند و به آن پایان دهند.

بیست و شش سال از تولد حزبی می گذرد که از بطن یک جنبش اصیل سوسیالیستی و اجتماعی برخاسته است تا با راه و رسمی نوین و با نقد و نگاهی مارکسی که پاهایش روی زمین سفت و سخت واقعیت هاست، نشانه های عقب مانده ی چپی ناسیونالیستی، ملی ـ اسلامی،رفورمیستی را از بدنه ی جنبش بزرگ و ریشه دار کمونیستی بزدایند و انسانی طرازنوین و دخالتگر و رها از همه ی وابستگی های نژادی، زبانی، قومی و دینی را برای تغییر انسانی و مدرن جهان بازتعریف کنند.

امروزه به رغم همه ی اقدامات سرکوبگرانه و جلوگیرانه ای که حافظان سرمایه داری در ایران به کار گرفته اند تا مگر بتوانند از نام و گسترش ادبیات این حزب خوشنام در میان مردم بکاهند، در مهم ترین مسایل و گفتمان های اجتماعی از قبیل مبارزه با فقر و گرانی و بیکاری و اعدام و زن ستیزی و حجاب اجباری و کودک آزاری و آزادی های بی فید و شرط سیاسی و. . . این ادبیات حزب است که دست بالا را دارد و به شکل های دیگر از زبان مردم و روزنامه نگاران و گاهی هم در بیان اختلافات جناحی سران و نمایندگان مجلس تکرار می شود.

نکته ای که یادآوری آن را لازم می دانیم، نقش کادرها و اعضا و رسانه های حزب است . این ها سرمایه های اصلی و اجتماعی حزب را تشکیل می دهند و باید در نگه داشت و آمادگی اش بیش از پیش کوشید.

دوستان و همراهان !

یک بار دیگر سالروز تاسیس حزب کمونیست کارگری ایران را به شما و همراهان تان شادباش می گوییم و امیدواریم تا رسیدن روزهای سرشار از کامرانی و پیروزی، در شادی و پایندگی بمانید.

 

آزاده دربندی

آرش دشتی

اینرا هم بخوانید

سیل و زلزله: خانه خرابی برای مردم، سود برای دزدان حاکم

انترناسیونال 809 چند روز  پس از فروکش کردن سیلاب ها، روحانی و اطرافیان دولتی اش …