پیام به مردم سنندج: مردم آزادیخواه و داغدار سنندج آزادیخواهان کردستان!

همه ما شاهد فاجعه دردناک دیشب نوزدهم تیرماه ١٣٩٧ بودیم. در این حادثه دلخراش دهها خانواده داغدار شدند. دهها انسان بی دفاع در اثر یک “تصادف” رانندگی یک لحظه طعمه آتش شده و جان باختند یا زخمی شدند. اما این فقط یک تصادف نبود. این یک سیاست جنایتکارانه علیه شهروندان بود که این چنین مردم را داغدار کرده است. حکومت جانی و بیرحمی که بانی چنین فجایعی است باید پاسخگو باشد.
همه مردم کردستان و ایران روزمره شاهد تکرار این فجایع هستند. جاده های ایران اکنون به قتلگاه مسافرین و رانندگان تبدیل شده است. این که جاده های غیر استاندارد مثل میدان جنگ از مردم قربانی میگیرد عامل و بانی آن حکومتی است که مقامات ریز و درشت آن در حال دزدی میلیاردی از اموال مردم این مملکت هستند. پول برای دزدی آخوند و سران سپاه و مقامات حکومتی و بیت رهبری و نمایندگان مجلس و… بیش از همیشه قابل دسترس و موجود است و همه آنها مشغول چپاول اموال کشور هستند. اما همصدا همه آنها اعلام میکنند که بودجه برای عمران و آبادانی و جاده سازی نیست. بودجه برای سپاه و نیروهای سرکوبگر و خیل آخوند و وزارت اطلاعات و… هست اما بودجه برای درست کردن جاده های امن و با استاندارد نیست.
در آخرین مورد تکرار این فجایع در یک تصادف رانندگی در بلوار حسینی شهر سنندج یک تانکر نفت با یک اتوبوس حامل مسافر حداقل یازده نفر جان باختند و دهها نفر زخمی شدند. این حادثه دلخراش شب نوزدهم تیر ماه ١٣٩٧ رخ داد. اما این فقط آخرین حادثه بود. تا کنون مردم شاهد صدها و هزاران مورد از این فجایع بوده اند و مقامات حکومتی غیر پاسخگو فقط به فکر دزدی و پر کردن حسابهای بانکی خودشان هستند.
جاده های نا امن و غیر استاندارد طی سالیان گذشته تا کنون جان هزاران انسان را قربانی گرفته است. اما در چند سال اخیر به دلیل تردد بیش از حد تانکر های حامل مواد نفتی از کردستان عراق به ایران تعداد این قربانیان و تخریب بیش از پیش شده است.
مردم کردستان ایران و شهرهای مرزی کردستان اکنون علاوه بر مشکلات گذشته اسیر چنگ مافیای نفتی سپاه پاسداران و مافیای حاکم بر کردستان عراق هم شده اند. آنها برای کسب درآمدهای نفتی هزاران تانکر نفت کش غیر استاندارد و جاده های تخریب شده را بکار گرفته تا پولهای میلیاردی بیشتری به جیب بزنند. در این میان مردم و محیط زیست قربانی میشوند و کسی پاسخگوی آن نیست.
مردم تحت ستم کردستان!
جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران به عنوان بانیان این فجایع، باید به جامعه معرفی و علیه آنها اعلام جرم بشود. جمهوری اسلامی باید ناچار بشود فوری و بدون فوت وقت مسئولیت این فاجعه خسارت را بعهده گرفته و خسارت بپردازد. برای قطع و پایان این فجایع باید به میدان آمد. مسبب این فجایع سپاه و جمهوری اسلامی است. برای جلوگیری از تکرار چنین فجایعی باید خواهان قطع فوری تردد تانکرهای نفتی به داخل شهرها و قطع تردد آنها در جاده های غیر استاندارد بشویم. برای تامین جان مسافرین و حمل و نقل امن باید خواهان ساختن جاده و راه مطمئن و با استاندارد امروزی بشویم. حمل نقل تانکرهای نفت از کردستان عراق به ایران اگر از یک طرف باعث کسب درآمد میلیاردی سپاه و حاکمان کردستان عراق میشود از طرف دیگر مردم کردستان ایران را قربانی میکند و محیط زیست را چنان تخریب میکند که بازیابی آن تا حد غیر ممکن پیش رفته است. باید علیه این حکومت جانی و باعث بانی این فجایع به میدان آمد.
در پایان یکار دیگر به ه بازماندگان این فاجعه دردناک و به مردم سنندج صمیمانه تسلیت میگویم و خود را در غم و درد آنها شریک میدانم.
محمد آسنگران
20 تیر ماه ١٣٩٧

اینرا هم بخوانید

انقلاب آتی ایران جدال سخت طبقاتی بین دو طبقه اصلی جامعه خواهد بود!

این روزها که مصادف است با سالگرد انقلاب ١٣٥٧ ایران یک بار دیگر بحث بر …