کارگر کمونیست میپرسد؟مینا احدی در مورد کمپین آزادی اسماعیل بخشی

 

مینا احدی در مورد کمپین آزادی اسماعیل بخشی بگویید! اهداف این کمپین و اقدامات اجرایی ــ  عملی کمپین کدامها هستند؟

 

مینا احدی: فراخوان ما، کمپینی است که هدفش آزاد کردن دستگیر شدگان درهفت تپه است. یعنی اسماعیل بخشی، علی نجاتی و سپیده قلیان. طبعا اکنون اخباری مبنی بر احضارفعالین کارگری دیگر در هفت تپه و یا فولاد اهواز میرسد که ما همین اخبار را با دقت پیگیری میکنیم.

 

واقعیت اینست که هفت تپه و فولاد با اعتراضات یک ماهه خود فضای سیاست در ایران را کاملا تحت تاثیر قراردادند و با شعارها با اتحاد و انسجام درونی خود و با سخنرانیهای مهیج رهبران کارگری قلبها را در ایران و یا در دنیا تسخیر کردند.

 

اکنون حکومت اسلامی چهره شاخص(اسماعیل بخشی) این پیشروی در جنبش کارگری و این انسجام در بین کارگران را دستگیر کرده و نه فقط این بلکه حتما او را مورد اذیت و آزار و شکنجه قرار داده چنانچه همه ما این رژیم را می شناسیم، در بکارگیری فشار و آذیت و آزار فعالین کارگری یدی طولانی دارد. پس فراخوان ما به مردم در ایران به کارگران معلمین ، دانشجویان و همه کسانی که از فقر و نداری و چپاول و دزدی و جنایات این حکومت جانشان به لب رسیده اینست که از دستگیر شدگان و یا بهتر بگویم گروگانهای هفت تپه دفاع کنید و حکومت را بهر طریق ممکن تحت فشار بگذارید. یک جنبه دیگر فعالیتهای ما فراخوان و یا تماس با اتحادیه های کارگری نهادهای بین المللی  همچنین پارلمان اروپا و یا دولتها است.

 

ما به ایرانیان در خارج کشور فراخوان میتینگ و تظاهرات داده ایم و خوشبختانه قبل از اعلام کمپین ما و هم اکنون نیز اعتراضات و همبستگی با کارگران هفت تپه و فولاد بسیار زیاد است.

 

لیست اقداماتی که تا کنون انجام شده بلند بالا است . از کارگران قزوین و دانشجویان هنر و زنجان گرفته تا کارگران در سنندج و تهران و همچنین اتحادیه های کارگری در آلمان و فرانسه و انگلیس و ونکور و ایتالیا به کارگران پیام داده و با ارسال نامه اعتراضی خواهان آزادی کارگران در بند شده اند یک اقدام جالب نامه بیش از هفتد نهاد کارگری به خامنه ای است که با لحن بسیار تندی از او و حکومت اسلامی خواسته اند فورا به خواستهای کارگران تن داده و گروگانها را آزاد کند.

 

فراخوان شما!

فراخوان من در این روزها به همه احزاب سیاسی و مدافعین حقوق کارگران و به همه مخالفین حکومت اسلامی در ایران و در دنیا اینست باید به این اعتراضات گسترش دهیم. حکومت اسلامی با ترفند و جا خالی دادن سعی در به شکست کشاندن اعتراضات دارد. و در عین حال میکوشد بیشتر دستگیر و زندانی کند. باید به اقدامات مهمی در ایران و در دنیا دست زد و مانع این اقدامات سرکوبگرانه شد.

 

در آستانه ١٦ آذر روز دانشجو هستیم از دانشجویان در سراسر کشور دعوت میکنیم با در دست داشتن عکس دستگیر شدگان اعلام کنند که حکومت باید فورا این اسرای طبقه کارگر را آزاد کند.

 

از همه میخواهم در و دیوار شهرها و مراکز مختلف را با عکس اسماعلیل بخشی و سپیده قلیان و علی نجاتی مزین کنند و از ایرانیان در خارج کشور این روزها به خیابان رفته و در کلن و فرانکفورت و هامبورگ و اسلو و استکهلم و لندن و دیگر شهرها به خیابان رفته و اعتراض کردند میخواهم به این اعتراضات گسترش دهند و از الگوی ایرانیانی که در استکهلم و لندن به سفارتخانه های حکومت اسلامی حمله کرده و رنگ پاشیدند و عکس دستگیر شدگان را بر سر این سفارتخانه ها نصب کردند، پیروی کرده و این اقدامات و هر نوع اقدام ابتکاری دیگر را بکار برده و این مبارزه را گسترش دهند.

 

 

 

اینرا هم بخوانید

دهان شماها را باید گل گرفت! و این امر زنان است!

حسین نژاد استاندار خراسان شمالی: «به این زنها رو بدهید کل کشور را تصرف میکنند.» …