اخبار و گزارشات هفتگی از وضعیت زنان

۱۴ آذر ۹۷ /  ۵ دسامبر ۲۰۱۸

تهیه وتنظیم عزیزه لطف الهی

ضبط وسایل شخصی زینب جلالیان زندانی سیاسی در زندان خوی توسط ماموران زندان

روز چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷، چندین تن از ماموران زندان خوی بدون ارائه هیچ گونه دلیل مشخصی اقدام به بازرسی وسائل زینب جلالیان زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد کرده و کلیه وسائل شخصی وی از جمله پتو، لباس‌های شخصی، کتاب و دسته‌نوشته‌هایش را ضبط کرده‌اند.

بعد از این اقدام، نیروهای بازرسی با دادن چند پتوی زندان به وی اعلام کرده‌اند که “تا اطلاع ثانوی غیر از لباس‌هایی که بر تن دارد حق نگهداری هیچ وسیله دیگری را ندارد.”

“زینب جلالیان و دیگر زنان زندانی نسبت به این اقدام اعتراض کرده و از ماموران بارزسی خواهان علت آن شدند که در پاسخ، نیروهای بازرسی دلیل این اقدام را اجرای دستورات مراجع بالا عنوان کرده‌اند.”

 

گروگان گیری نیروهای اطلاعاتی در سنندج

نیروهای اطلاعاتی برای دومین بار جهت بازداشت یک فعال رسانه‌ای به نام “کاوان سنندجی” به منزل وی یورش بردند، اما موفق به بازداشت او نشده‎اند.

به گفته یک منبع آگاه، اوایل آذرماه سال جاری، نیروهای اطلاعاتی اداره‌ اطلاعات سنندج به‌ منزل شخصی كاوان سجادی یورش برده‌ و پس از تفتیش منزل وی، همسرش فهیمه زندی را بازداشت و برای بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل کرد‌ه‌اند.

سحر کاظمی مجددا بازداشت شد

سحر کاظمی، فعال مدنی اهل سنندج پس از مراجعه به دادگستری این شهر بازداشت و به زندان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سحر کاظمی، فعال مدنی اهل سنندج که شنبه ۳ آذرماه از زندان آزاد شده بود، روز یک‌شنبه ۱۱ آذرماه پس از مراجعه به دادگستری این شهر مجددا بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

 

بیجار/ کردستان

هنرمند خردسال ۷ ساله ،”‌گلسا فاضل نیا” که به مرحله اجرای حضوری بخش تکنوازی سنتور پنجمین جشنواره ی نوای استاد همایون خرم راه یافته است، تحت عنوان اینکه بدآموزی برای دختران درپی دارد از جانب سیمای حکومت اسلامی محروم شد!

 

خودسوزی

روز جمعه نهم آذرماه، “فرزانه پاک آری” ساکن روستای “سه‌وزی” از توابع میاندوآب که روز دوشنبه پنجم آذرماه به دلیل آنچه که “اختلافات خانوادگی” نامیده شده و اقدام به خودسوزی کرده بود به دلیل شدت جراحات ناشی از سوختگی در مراکز درمانی تبریز جان خود را از دست داد.

 

دیواندره
مسابقات اتومبیل رانی رقابت زنان

حضور زنان درعرصه ورزشی این شهرستان مایه افتخاراست، به امید حضوربیشترشان درفعالیتهای ورزشی، سیاسی واجتماعی به کوری چشم مفتخوران اسلامی زن ستیز!‍

 

پیام دو زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد و گلرخ ابراهیمی ایرایی در حمایت و همبستگی با اعتراضات کارگران

برای کارگران ایران

انعکاس صدای خشم‌تان در اعتراض به واگذاری ناعادلانه‌ ممرّ معاش‌تان اندوه گرانی شد بر جان مان. دیوارهای زندان به لرزه درآمدند و به گوشمان رسید که نه تنها آب و برق مجانی نشد بلکه خانه‌ کسب و کار شما زحمت‌کشان نیز به مزایده گذاشته شد و حاصل دسترنج‌تان در جیب‌های غیر قسمت گردید.

در جریان بی‌رحمانه‌ خصوصی‌سازی‌ها و خصولتی‌کاری‌ها، حق و حقوقتان بریده شد و با دستان پرپینه فرزندانتان را بر سفره‌های بی‌نان نشاندید.

تا برچیده شدن فاصله‌ طبقاتی و احقاق حقوق پایمال شده‌تان و آزادی تمامی کارگران پیشرو که بی‌عدالتی و تورم کمرشکن را فریاد کردند و به جای شنیده شدن صدای اعتراضشان به غل و زنجیر کشیده راهی زندان شدند، در کنارتان خواهیم بود.

مریم اکبری منفرد – گلرخ ابراهیمی ایرایی

بند زندان زندان اوین

۱۱ آذر ۱۳۹۷

 

محرومیت اکرم محمدی، اولین زن مدال‌آور تاریخ بیلیارد ایران 

علت منع از اعزام به مسابقات بین‌المللی؟

خبرنگار پرسید بدترین اتفاق ورزشی شما چه بود؟ اکرم پاسخ میدهد: آخرین میز باشگاهم را فروختم تا با هزینه شخصی به مسابقات امارات بروم. به فدراسیون ورزشی بَر خورد!

 

ایسکرا ۹۶۵

 

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل