کانادا: ایران جعبه سیاه هواپیمای اوکراین را به فرانسه بفرستد

رویترز نخست‌وزیر کانادا از ایران خواست جعبه سیاه هواپیمای مسافربری سرنگون شده شرکت هوایی اوکراین را به فرانسه بفرستد. او می‌گوید درباره این حادثه همچنان پرسش‌های زیادی وجود دارد که از سوی مسئولان ایران بی‌پاسخ مانده‌اند.

خست‌وزیر کانادا روز جمعه ۲۷ دی (۱۷ ژانویه) از مسئولان جمهوری اسلامی خواست هرچه سریع‌تر “جعبه سیاه” و داده‌های ضبط شده در کابین خلبان هواپیمای سرنگون شده پرواز ۷۵۲ شرکت هواپیمایی اوکراین را به فرانسه بفرستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جاستین ترودو در یک نشست خبری تاکید کرد که ایران تجهیزات و دانش فنی لازم را برای پیاده کردن و تحلیل اطلاعات ضبط شده بوئینگ ۷۳۷ که ۱۸ دی ماه اندکی پس از برخاستن از فرودگاه تهران هدف دو موشک پدافند هوایی سپاه پاسداران قرار گرفت ندارد. نخست‌وزیر کانادا می‌گوید فرانسه برای پیاده کردن و تحلیل داده‌های به جا مانده از هواپیمای سرنگون شده کشور مناسبی است و لازم است برای تکمیل تحقیقات درباره این رویداد تمام اطلاعات ضبط شده و جعبه سیاه هواپیما که به شدت آسیب‌دیده به این کشور منتقل شود. جاستین ترودو خاطر نشان کرد کانادا فقط به دنبال افرادی که باید پاسخگوی این حادثه باشند نیست بلکه اعتقاد دارد سیستمی که چنین حادثه‌ای در آن رخ داده اشکالاتی دارد که باید توسط کارشناسان بین‌المللی بررسی شود.

اینرا هم بخوانید

محکومیت حکم اعدام برای توماج صالحی در تجمعات و بیانیه‌ها از سراسر جهان ادامه دارد

پوشش زنده تجمعات اعتراضی خارج از ایران.روز شنبه گروه‌هایی از ایرانیان در چند شهر اروپا …