کرونا،بازگشایی مدارس، فاجعه ای که جمهوری اسلامی رقم می زند!

در حالی که جمهوری اسلامی و وزارت آموزش پرورش اصرار بر بازگشایی مدارس از روز شنبه ١۵ شهریور دارند، گسترش شیوع کرونا در سراسر کشور سیر صعودی به خود گرفته و با بازگشایی مدارس و دایر شدن کلاس های حضوری، خطر شیوع گسترده تر کرونا و تبدیل آن به یک فاجعه بسیار بزرگ،  از هر زمان دیگری بیشتر شده است. در تازه ترین اظهارت حکومتی پیرامون خطرات بازگشایی مدارس،رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی اعلام خطر کرده و در نامه‌ای به “ستاد ملی کرونا” درخواست کرد جلوی بازگشایی مدارس در تمامی مناطق و مقاطع را بگیرد.

بر طبق اخبار حکومتی روزانه بطور متوسط بالای ٢٠٠٠ نفر مبتلا و بیش از ١٠٠ نفر جانشان را از دست میدهند. البته آمار و ارقام واقعی به مراتب بسیار بالاتر است. روسای بیمارستانها و نهادهای دیگر حکومتی مدام اعلام  خطر می کنند. وزارت بهداشت رسما هر روز اعلام می کند که همه استانهای کشور از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز و هشدار می باشند.

مقامات حکومت از جمله وزارت آموزش و پرورش ماهها پیش اعلام کردند که  امکان آموزش آنلاینی را فراهم آورده و صدا و سیمای رژیم اعلام کرد “شبکه شاد” راه افتاده  و”همه ایران تبدیل به مدرسه شده است”. سه هفته بعد از اعلام راه اندازی آموزش آنلاینی معروف به “شبکه شاد”، برخی مقامات حکومت اعلام کردند که اینترنت و تهیه تبلت و موبایل برای شرکت در این کلاسها با مشکلاتی روبرو شده است! ظاهرا الان این “مشکلات”  باعث توجیه بی شرمانه حکومت برای راه اندازی کلاسهای حضوری در مدارس شده است. بر اساس آمار و ارقام خود حکومت بیش از ۳ میلیون دانش آموز امکاناتی نظیر  تبلت و موبایل برای شرکت در این کلاسها را نداشته و در خیلی جاها اینترنت ضعیف می باشد.

در تحول دیگری محمود حبیبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش و سخنگوی “سامانه شاد” پیرامون درآمد وزارت آموزش و پرورش از محل راه اندازی آموزش آنلاینی گفته است: در خصوص صحت و سقم درآمد ماهانه ۱۵۰ میلیارد تومانی آموزش و پرورش از “سامانه شاد” صحت دارد، اما این مساله از جمله حساب و کتاب‌هایی  است که باید در آینده به طور کامل محاسبه شود و درآمد آن مشخص شود.»

بدین ترتیب راه اندازی “سامانه شاد” هم محلی برای کسب درآمدهای میلیاردی برای حکومت شده است. این هم از آموزش آنلاینی حکومت!!

شیوع کرونا در سراسر کشور سیر صعودی گرفته است. اوضاع بحرانی است. در  چنین شرایطی رژیم تصمیم به بازگشایی مدارس گرفته است. مدارس و مکانهای آموزشی دارای کمترین امکانات بهداشتی، تدارک و راههای مقابله با کرونا می باشند. فاصله گذاری در کلاسها، دسترسی به وسایل ضد عفونی کننده، ماسک و…با مشکلات جدی روبرو می باشد.

 بازگشایی مدارس و مجبور کردن میلیونها دانش آموز به حضور در کلاس ها، آغازگر فاجعه ای بسیار بزرگتر در شرایط کرونایی است. خطر گسترش کرونا و همه گیری آن در مدارس بسیار بالاست. مسئول این وضعیت مستقیما خود جمهوری اسلامی و سیاستهای ضد انسانی اش برای مقابله با کرونا می باشد. حکومت کاری نمی کند. هدفش”عادی نمایی” و وادار کردن جامعه به بازگشت به “روال عادی زندگی” است. سیاستی که مستقیما به شیوع و گسترش کرونا دامن زده و فاجعه بسیار بزگتری را رقم می زند. مدارس و مکانهای آموزشی برای حفاظت از جان میلیونها دانش آموز و کارکنانش برای مقابله با گسترش کرونا باید تعطیل شوند. امکانات فنی حضور در آموزش آنلاینی برای دسترسی میلیونها دانش آموز به آموزش باید توسط حکومت دزدان و ادمکشان اسلامی سرمایه برآورده شود.

توجیهات و بهانه های وزارت آموزش و پرورش و نهادهای درگیر دراین امر مبنی بر “کمبود اعتبار” و پول دروغ و شیادی بیش نیست. در همین ۶ ماه گذشته  دوره شیوع کرونا در کشور، جمهوری اسلامی زرادخانه موشکی اش را گسترش داده هزاران میلیارد صرف تقویت قوای نظامی و تجهیراتش کرده؛ میلیادرها تومان برای تقویت حضور نظامی اش در سوریه و عراق  و در حمایت از تروریسم اسلامی هزینه کرده و… برای همه این امورات حکومت پول وجود دارد و کسری اعتباری ندارند.

مردم نباید اجازه بدهند رژیم با سیاست بازگشایی مدارس و توجیهات بی شرمانه اش، زمینه های گسترش بازهم بیشتر کرونا را فراهم آورده و یک فاجعه دیگر را سازمان بدهد. برای جلوگیری از گسترش کرونا، و تضمین دسترسی به امکانات آموزش و ادامه تحصیل میلیونها دانش آموز،مدارس و دانشگاهها و همه مراکز آموزشی باید تعطیل شوند. امکانات حضور در کلاس های آنلاینی باید توسط حکومت فراهم گردد. مردم نباید هیچ توجیه و بهانه ای را از حکومت مبنی بر “کمبود پول و اعتبار”و … را بپذیرند راه دیگری وجود ندارد.

دسترسی به آموزش و تحصیل رایگان با کیفیت و با همه امکانات ویژه دوره کرونا حق بی چون و چرای میلیونها دانش آموز و مردم می باشد. برای تحمیل این خواستها به حکومت، باید کل نظام جمهوری اسلامی و نهادهای درگیر در این امورات را  زیر ضرب اعتراض و مبارزه گرفت.

محمد شکوهی

١٤ شهریور ١٣٩٩، ٤ اوت ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …