کرونا؛دو هزار نفر آلوده و ۵۶ مورد مرگ

مقامات بهداشتی در چین هشدار داده‌اند که ویروس جدید کرونا که در سراسر این کشور گسترش یافته، برعکس سایر ویروس‌ها نظیر سارس حتی در دوران نهفتگی (کمون) واگیردار است.

این به معنای آن است که افراد حامل این ویروس می‌توانند قبل از آشکار شدن هرگونه علائمی از بیماری، این ویروس را به دیگران انتقال دهند.به گفته مقامات بهداشتی چین، این ویژگی، مهاراین ویروس را سخت‌تر کرده است.

رئیس کمیسیون بهداشت ملی چین، گفته که دوره سرایت این ویروس تا ۱۴ روز است.تاکنون بیش از۲۰۰۰ نفر به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که ۵۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.مقامات بهداشتی چین گفته‌اند که این یک دوره حساس برای جلوگیری از شیوع گسترده تر این بیماری است.

در چندین شهر شهر محدودیت های زیادی برای سفر شهروندان به مورد اجرا گذاشته شده از جمله در شهر ووهان در استان هوبئی که برای اولین بار موارد ابتلا به این ویروس مشاهده شد.مقامات در چارچوب تلاش‌هایشان برای مهار این ویروس اعلام کردند که فروش تمامی حیوانات وحشی در چین از امروز یکشنبه ۲۶ ژانویه ممنوع می‌شود.

در حالی که در ابتدا تصور بر این بود که منشا این ویروس در حیوانات است، اما انتقال آن به انسان باعث گسترش سریع آن شده است.

این ویروس جدید باعث بروز عفونت شدید تنفسی می‌شود.علائم این بیماری با تب شروع و بدنبال آن سرفه‌های خشک و پس از یک هفته منجر به تنگی نفس می شود.هیچ درمان خاص و یا واکسنی وجود ندارد.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

لیست ١٠٠ وارد کننده که بیشترین ارز‌ دولتی را دریافت کرده اند. یک میلیارد دلار برای “مدیران خودرو”!

طبق آمار منتشر شده از سوی گمرک ایران، مجموع واردات کشور در سال ۱۴۰۲ برابر …