شمار قربانیان کرونا در آمریکا از ۵۰ هزار نفر فراتر رفت

شمار جان‌باختگان ویروس جدید کرونا در آمریکا از ۵۰ هزار نفر گذشته و تعداد مبتلایان به این ویروس هم در این کشور به مرز ۹۰۰ هزار نفر نزدیک می‌شود. همزمان اظهارات جنجالی دونالد ترامپ درباره تزریق مواد ضدعفونی‌کننده و یافته‌های جدید از تاریخ ابتلای نخستین بیماران کووید۱۹ در آمریکا، انتقادها را از عملکرد کاخ‌سفید را افزایش داده است.

وبسایت داده‌شمار دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا روز جمعه، ۲۴ آوریل، ضمن اعلام عبور آمار قربانیان کرونا در آمریکا از مرز ۵۰ هزار نفر، تعداد کل مبتلایان به این ویروس در کل جهان را دو میلیون و ۷۴۵ هزار اعلام کرد که از میان آنها ۱۹۱ هزار و ۴۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

دانشگاه جانز هاپکینز همچنین تعداد جان باختگان کرونا در آمریکا طی ۲۴ ساعت گذشته را بیش از ۳۰۰۰ نفر اعلام کرد و آمار کل تست‌های انجام شده در آمریکا را تا روز جمعه بیش از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تست گزارش کرده است.

با وجود این، کاخ‌سفید تاکید کرده است که با توجه به نسبت تعداد کل مبتلایان به آمار جان باختگان، این کشور از نرخ مرگ و میر کمتری نسبت به اروپا برخوردار است.

آمریکا با فاصله بسیار از سایر کشورهای جهان، بیشترین آسیب را از همه‌گیری ویروس جدید کرونا متحمل شده هر چند جمعیت آن هم (۳۳۰ میلیون نفر) بسیار بیشتر کشورهایی چون ایتالیا یا اسپانیا است.

دکتر دبورا بریکس، از کارشناسان عضو کمیته مقابله با کرونا در کاخ‌سفید مدعی شده که “آمریکا یکی از کمترین نرخ های مرگ و میر ناشی از کرونا در جهان را دارد”.

آمریکا می‌گوید سرانه مرگ و میر کووید۱۹ تاکنون در این کشور ۱.۴ بوده که از اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و بلژیک کمتر است.

بخشی از افزایش جهشی آمار قربانیان در آمریکا طی یک هفته گذشته هم به احتساب “موارد مشکوک به کرونا” نسبت داده شده که دانشگاه جانز هاپکینز از چند روز پیش آغاز کرده است.

مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا، سی‌دی‌سی، ۱۰ روز پیش (۱۴ آوریل) اعلام کرد که از این پس موارد مشکوک به کرونا را هم در آمار قربانیان کووید۱۹ اعلام خواهد کرد.

موارد مرگ مشکوک به کرونا به آن دسته از قربانیانی اطلاق می شود که معیارهای همه گیر شناسی و کلینیکی برای ابتلا به ویروس جدید کرونا را دارند اما پیش از مرگ از آنها تست کرونا گرفته نشده بوده است.

همزمان از آنجایی که بسیاری از موارد ملایم ابتلا به ویروس کرونا هرگز گزارش نشده است، کارشناسان معتقدند نرخ مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ پایین‌تر از نرخ فعلی است.

بر همین اساس است که کارشناسان تاکید می‌کنند تست گیری گسترده “شاه کلید” دستیابی به آمار دقیق قربانیان و دامنه شیوع این همه‌گیری است.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا که دونالد ترامپ او را رئیس کمیته مقابله با کرونا کرده روز جمعه گفت که تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تست کرونا در نقاط مختلف این کشور صورت گرفته و قرار است دامنه تست گیری باز هم گسترده‌تر شود.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

عراق؛ ۱۵ سال زندان برای همجنسگرایان

پارلمان عراق روز شنبه قانونی را تصویب کرد که براساس آن همجنسگرایی مجازاتی تا ۱۵ …