کمپین برای آزادی کارگران زندانی:حمایت کمیته های همبستگی بین المللی اتحادیه های کارگری از کارگران زندانی درایران و کمپین فری دم ناو

روز شنبه پنجم بهمن ماه (۲۵ ژانویه ۲۰۲۰ ) یک هیات سه نفره متشکل از فهیمه صادقی، مسعود ارژنگ و عباس ماندگار در کنفرانس یک روزه تشکیلات کمیته های همبستگی بین المللی اتحادیه های کارگری کانادا است شرکت کردند. در این کنفرانس نمایندگانی از اتحادیه های معلمان، کارکنان دولت، خدمات عمومی، خدمات آزمایشگاهی و دیگر اتحادیه ها و نهاد های انساندوست و شماری از دانشجویان معلمی از دانشگاه سایمون فریزر در ونکوور شرکت داشتند.
دیسی ماکوعز از کالج معلمان هندوراس سخنران مهمان این کنفرانس بود. او در سخنان خود در مورد وضعیت نامناسب آموزش و پرورش، اعمال خشونت دولتی علیه جوانان و فعالین اتحادیه ای، فقر و نابسامانیهای اقتصادی و اجتماعی در هندوراس، کلمبیا و کشورهای همجوار در آن منطقه صحبت کرد. او در بخشی از سخنانش اشارده کرد و گفت که نظامیان، جوانان معترض و بعضا نظاره گران را می‌کشند و جنایت خود را به گردن قاچاقچیان مواد مخدر می اندازند.
در بخش ارائه نظرات و پرسش و پاسخ، عباس ماندگار از اعضای کمپین برای آزادی کارگران زندانی (فری دم ناو) صحبت کوتاهی کرد. او سخنانش را با این شروع کرد که اگر چه فاصله جغرایی زیادی بین هوندوراس و ایران هست، اما مسایل و معضلات اجتماعی- سیاسی آنها کاملا شبیه هم هستند. او گفت:”ایران کشور فوق العاده ثروتمندیست. هم به لحاظ منابع انسانی و هم از لحاظ منابع طبیعی و ذخایر زیرزمینی. شصت درصد مردم ایران جوان و بسیار با انرژی هستند. اما حکومت اسلامی ایران بجای ساختن مدرسه و رسیدگی به خواسته های مردم، سرمایه های متعلق به مردم را صرف پروژه های تبلیغات خرافی- مذهبی خود می‌کند. وقتی معلمان اعتراض می‌کنند، آنها را دستگیر و زندانی می‌کنند. وقتی مردم، بویژه جوانان برای اعتراض به وضعیت خود تظاهرات می‌کنند، آنها را با گلوله به قتل میرساند و ادعا می‌کند که تظاهر کنندگان خودشان به هم تیراندازی کرده اند. در ایران البته هواپیمای مسافربری را هم میزنند و میگویند نقص فنی داشت. ملاحظه میفرمایی که مسایل و مشکلات ما تقریبا شبیه به هم هستند”.
سخنان عباس ماندگار مورد توجه حاضرین قرار گرفت.
در روز قبل ازآن نیز در ٢۴ ژآنویه سه عضو فری دم ناو فهیمه صادق، آبی لشکری و عباس ماندگار در نشست اعضای کمیته همبستگی بین المللی اتحادیه کارگران خدمات کانادا در بریتیش کلمبیا Canadian Union of Public Employees (CUPE) شرکت و با آنان دیدار و گفتگو داشت. این نشست با پیگیری فهیمه صادقی که خود از فعالین این کمیته است، ترتیب داده شده بود. در این نشست عباس ماندگار یک معرفی کوتاه ویدئویی از فعالیتهای این نهاد را بنمایش گذاشت و حاضرین را با برخی چهره های فعالین و رهبران کارگری، معلمان و مبارزین عرصه دفاع از حقوق کارگران که در زندان یا تحت تعقیب و اذیت و آزار جمهوری اسلامی هستند، آشنا کرده و توضیحاتی در مورد وضعیت آنان به حاضرین ارابه داد.
در این روز همچنین عکسها و اطلاعات خلاصه ای در مورد چهره های فعال کارگری و معلمان و رانندگان و دیگر بخش‌های کارگران ایران در کنار سالن توسط آبی لشکری بنمایش گذاشته شد که مورد بازدید و توجه شرکت کنندگان در این نشست قرار گرفت. در ادامه عباس ماندگار و فهیمه صادقی راهکارهایی برای تحقق همبستگی و پشتیبانی کمیته بین المللی همبستگی کارگران با کارگران ایران ارایه دادند . جلسه بر همکاری فشرده تر با کمپین فری دم ناو تاکید گذاشت.
بدین ترتیب اعضای کمپین برای آزادی کارگران زندانی توانستند صدای اعتراض کارگران و مردم ایران دو نشست کمیته همبستگی بین المللی اتحادیه کارگران خدمات کانادا در بریتیش کلمبیا در ونکوور باشند.
بدنبال این نشست ها اتحادیه پابلیک سرویس کانادا حمایت خود را از کارگران زندانی در ایران و همکاری با کمپین برای آزادی کارگران زندانی اعلام داشت. در این نشست قرار شد این اتحادیه در همراهی با کارزار کمپین برای آزادی کارگران زندانی مبنی بر خواست انزوای رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی در سطح جهان ، قطعنامه ای در رابطه با حمایت از فعالین کارگری در ایران و فشار بر روی سازمان جهانی کار برای محکوم کردن نقض حقوق پایه ای کارگران در ایران مورد تصویب قرار دهد.
کمپین برای آزادی کارگران زندانی
http://free-them-now.com/
shahla.daneshfar2@gmail.com
٧ بهمن٩٨

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …