کمپین برای آزادی کارگران زندانی: دفاعیات جعفر عظیم زاده در بیدادگاه حکومت

جعفر عظیم زاده: میز محاکمه جای کسانی است که کارگران و مردم ایران را به فقر و فلاکت کشانیده و در مقابل حق خواهی و مطالبه گری شان، آنان را با اتهامات امنیتی روبرو میکنند

بنا بر گزارش منتشر شده از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران روز سه شنبه ۱۳ خرداد مسئولین زندان اوین بار دیگر جعفر عظیم زاده دبیر اتحادیه آزاد کارگران ایران را برای اعزام به زندان احضار نمودند که وی مانند روز گذشته کتباً انصراف خود را از اعزام به دادگاه تحویل داد اما در ادامه و با اعلام اجباری بودن اعزام وی به دادگاه در نهایت او را به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب منتقل کردند. در بدو شروع دادگاه قاضی افشاری با نشان دادن متن انصراف جعفر ابراهیم زاده از حضور در دادگاه که روز گذشته ارائه داده بود به فرمایشی خواندن دادگاه از سوی جعفر اشاره نمود و او در دفاع از سخنان خویش اعلام نمود که او هیچ جرمی مرتکب نشده است که به پای میز محاکمه کشیده شود. میز محاکمه جای کسانی است که کارگران و مردم ایران را به فقر و فلاکت کشانیده و در مقابل حق خواهی و مطالبه گری شان، آنان را با اتهامات امنیتی روبرو میکنند. جعفر با اشاره به اینکه همین آبانماه گذشته رئیس جمهور روحانی خود اذعان کرد که بیش از شصت میلیون جمعیت کشور برای تأمین معیشت خود به همین مبالغ ناچیز یارانه ی معیشتی محتاجند تا زندگیشان تأمین گردد، گفت که کسانی که جامعه ثروتمند ایران را به چنین وضعیتی کشانده اند باید به پای میز محاکمه کشانده شوند، نه فعالین صنفی و کارگران معترض. درنهایت قاضی افشاری با اعلام اتهام ” تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق فعالیت رسانه ای در داخل زندان” به بیانیه جمعی زندانیان سیاسی درباره مسئله درمان زندانیان که جعفر یکی از امضا کنندگان آن بود و فایل صوتی جعفر در اعتراض به صدور احکام برای کارگران هفت تپه و بازداشت شدگان روز کارگر اشاره نمود. در مقابل این اتهامات جعفر عطیم زاده به دفاع از خود پرداخت. او با رد اتهام وارده، از اعتراض خود و دیگر زندانیان به عدم انجام امور درمانی در خارج از زندان و حق زندانیان برای برخورداری از درمان دفاع نمود و درباره فایل صوتی در دفاع از کارگران زندانی نیز اعلام کرد که تمامی صحبتهای خود در دفاع از کارگران را مؤکداً تأیید مینماید. او همچنین تاکید کرد که هیچ کسی حق ندارد که کارگران را به واسطه فعالیتهای مطالبه گرانه اش دستگیر کرده و با اتهامات امنیتی روبرو نماید. بلکه برعکس کسانی که به زیست و معیشت کارگران تعرض مینمایند و حق خواهی آنها را مورد سرکوب قرار میدهند امنیت آحاد جامعه را به خطر میاندازند و آنها باید مورد محاکمه قرار گیرند. درخاتمه قاضی افشاری با ختم جلسه اعلام نمود که هفته آینده باز جعفر باید به شعبه مراجعه نماید. اتحادیه آزاد کارگران ایران در بیانیه خبری خود ضمن محکوم کردن محاکمه جعفر عظیم زاده خواستار منع تعقیب قضائی مجدد علیه وی و آزادی فوری و بی قید و شرط جعفر عظیم زاده شده است.
جعفر عظیم زاده در داوزدهم اردیبهشت از شرکت در بیدادگاه حکومت اسلامی انصراف داده و گفته بود که دفاعیات لازم را قبلا در شعبه دوم بازپرسی ناحیه ۳۳ اوین، ارائه داده است و منتظر صدور حکم می ماند. او اعلام کرده بود که اگر چنانچه دادگاه مذکور نیز به رویه غیرقانونی که در شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین حاکم بود ادامه داده و حکمی غیرعادلانه علیه وی صادر کند اینبار به محکمه وجدان عمومی مراجعه و دفاعیات خود را رو به مردم ایران و در حضور هیئت منصفه ای هشتاد میلیونی ارائه خواهد کرد. ”
جعفر عظیم زاده در حالیکه هفده ماه است که در حبس بسر میبرد، بر اساس بخشنامه مورخ ٢٥ اسفند ٩٨ خود حکومت تحت عنوان” آزادی زودهنگام زندانیان” باید تا کنون آزاد میشد. اما نهادهای امنیتی ومقامات قضایی برای ممانعت از آزادی اش و به بهانه های واهی از اواخر سال گذشته اقدام به پرونده سازی جدیدی نموده اند و در روز ۱۵ اردیبهشت نیز در شعبه دوم بازپرسی محاکمه ای علیه او انجام شد. در این محاکمات”اتهام تبلیغ علیه نظام” از طریق انتشار بیانیه جمعی با دیگر زندانیان و فایل صوتی در دفاع از کارگران هفت تپه و بازداشتی های روز جهانی کارگر سال گذشته به وی منتسب گردیده است. بعد از این محاکمه ظرف مدت بسیار کوتاهی از ٢٢ اردیبهشت تا ١٢ خرداد یعنی در فاصله ای بیست روزه با عجله پرونده وی را تکمیل کرده و اکنون در شعبه ۲۶ “دادگاه انقلاب” برای وی بیدادگاهی برپا کرده اند تا با صدور حکمی فرمایشی به ادامه بازداشت او رسمیت دهند. همچنین قوه قضاییه در اقدامی خصمانه برای اکرم رحیم پور همسر جعفر نیز پرونده قضایی تشکیل داده است و از سوی دیگر در تلاش است که وثیقه هایی که در دور قبلی بازداشت وی و آزاد شدن از زندان برای او گذاشته شده بود را ضبط و مصادره کند این پرونده سازیها و این فشار آوردنها به او و به خانواده وی بخشی از سیاست سرکوب حکومت در قبال زندانیان سیاسی است.
جعفر عظیم زاده این چهره شناخته شده کارگری به جرم دفاع از حقوق کارگران و زندانیان در بند در بازداشت بسر میبرد. او از رهبران طومار ٤٠ هزار امضا با خواست افزایش دستمزدها است. کارزاری که با خود جنبش برای خواست افزایش دستمزدها را گام مهمی به جلو برد و این جنبش امروز با شعار خط فقر ٩ میلیون حقوق ما دو میلیون در میدان است. جعفر عظیم زاده همچین از رهبران کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات کارگران، معلمان و تمامی زندانیان سیاسی است که در سال ٩٥ طی نامه مشترکی با اسماعیل عبدی از معلمان معترض که او نیز هم اکنون در زندان است و طی پرونده سازی جدیدی ده سال دیگر حکم زندان گرفته است، اعلام گردید. این کمپین بسرعت اجتماعی شد و امروز ابعادی اجتماعی دارد. جعفر عظیم زاده، اسماعیل عبدی و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.
کمپین برای آزادی کارگران زندانی
http://free-them-now.com/
Shahla.daneshfar2@gmail.com
١٣ خرداد ٩٩، ١ ژوئن ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …