کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری: تجمع اعتراضی کارگران بلبرینگ سازی تبریز و اعتصاب رانندگان تاکسی اردبیل

بنا به خبر درج شده در رسانه ها، امروز، سه شنبه  ۲۱  اسفند، تعدادی از کارگران کارخانه بلیرینگ سازی تبریز در اعتراض به عدم پرداخت  ۶  ماه حقوق معوقه شان، در مقابل استانداری آذربایجان شرقی دست به تجمع اعتراضی زدند! یکی از کارگران تراکتی در دست داشت که بر آن نوشته شده است: “کارگر بی پناه، کارگر بدون معیشت”. عدم پرداخت دستمزدها، در جامعه تحت حاکمیت دزدان و غارتگران اسلامی سرمایه، به یک نرم عادی تبدیل شده است. برای رژیم حامی اختلاسگران میلیاردی به دلار و یورو، زندگی کارگر با حقوقهای شش برابر زیر خط فقر و در کنار عدم پرداخت همین حقوقهای ناچیز تبدیل به یک جهنم تمام عیار شده  است. کارگر راهی جز تجمع، راهی جز فراخواندن سایر کارگران و هم طبقه ای هایشان به حمایت از اعتراض را ندارد. کارگران و مردم تبریز میتوانند از این اعتراض حمایت کنند.

خبر دیگر رسانه ها،حاکی از اعتصاب و تجمع تاکسی داران اردبیل است. و در خبر دیگری، دستگیری یک نویسنده اهل اردبیل بنام رحیم غلامی اعلام شده است. رحیم غلامی را بعد ازدستگیری، وارد خانه اش شده و تمام وسائل شخصی، کامپیوتر و کتابها و نوشته هایش را برده اند.

اعتراضات کارگران، رانندگان تاکسی ، معلمین، بازنشستگان و  رانندگان و سایر بخشهای جامعه، و دستگیری فعالین کارگری، معلمین، وکلا و نویسندگان و زنان، اتفاقاتی هر روزه در جامعه آذربایجان و ایران شده است. راه برون رفت از این جهنم ناشی از حاکمیت داعشیان حامی سرمایه، بهم دوخته شدن اعتصابات و اعتراضات در سطح سرتاسری است. هم خود مقامات رژیم و هم اپوزیسیون، به بن بست سیاسی و اقتصادی این رژیم اذعان دارند. رژیم و دست اندرکارانش، فقط و فقط به فکر چپاول ، دزدی و غارت اموال مردم در آخرین دوره از حیات ننگین شان هستند.

به این وضعیت باید نقطه پایانی گذاشته شود! میتوانیم و باید با اتحاد عمل و اعتصابات و اعتراضات سرتاسری، تکلیف این شرایط ضد انسانی را یکسره کنیم. میتوانیم با قدرت اعتراضات سرتاسری مان، این حاکمیت را بزیر بکشیم و بر ویرانه هایش جامعه ای ازاد و برابر و انسانی بسازیم.

 

پیش بسوی اعتصابات و اعتراضات سرتاسری

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

۲۱ اسفند ۱۳۹۷  برابر۱۲  با  مارس ۲۰۱۹

 

 

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …