کمیته بین المللی علیه اعدام: حکم اعدام روح الله زم باید ملغی شود!

حکم اعدام روح الله زم مدیر کانال تلگرامی آمد نیوز و یکی از منتقدین جمهوری اسلامی از سوی دیوان عالی کشور تایید شده است. غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه رژیم اسلامی گفته است که” بیش از یک ماه قبل دیوان عالی کشور به حکم روح الله زم رسیدگی کرد و حکم صادره به تایید رسید”.
روح الله زم در مهرماه سال گذشته توسط جمهوری اسلامی در کشور عراق ربوده شد و سپس در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی به اعدام محکوم گردید. کمیته بین المللی علیه اعدام ربودن روح الله زم و سپس صدور و تایید حکم اعدام وی را یک اقدام تروریستی و ضد انسانی می داند و آنرا شدیدا محکوم می کند. روح الله زم به دلیل انتقادش از جمهوری اسلامی حکم اعدام گرفته است و باید این حکم با اعتراض وسیع و گسترده در جامعه روبرو شود. از نظر ما راه اندازی رسانه نه فقط جرم نیست بلکه یکی از حقوق پایه ای شهروندان است. این حق طبیعی هر رسانه ای است که مردم را دعوت به اعتراض و مبارزه کند.
ما همه را فرامی خوانیم که با برپایی گردهمایی و راه اندازی توفان توییتری و یا هر طریق مناسب دیگری نسبت به حکم اعدام روح الله زم قویا اعتراض کنید.

کمیته بین المللی علیه اعدام
۱۸ آذر ۱۳۹۹- ۸ دسامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …