کمیته بین المللی علیه اعدام: حکومت اعدام و جنایت نابود باید گردد!

دهم اکتبر روز جهانی علیه اعدام را در شرایطی پشت سر گذاشتیم که ایران شاهد یک انقلاب علیه رژیمی است که رکورددار اعدام در سطح جهان است. بهترین بزرگداشت این روز همان سرنگون کردن رژیمی است که از ابتدا با اعدام و کشتار پایه های حکومت خود را مستقر کرد و با اعدام و آدمکشی و دست زدن به جنایت هر روزه به حیات ننگین خود ادامه داده است.

امروز مردم ایران با انقلاب قهرمانانه خود تصمیم گرفته اند که کار این حکومت جنایتکار را یکسره کنند و با شعار زندگی همچون یک خواست محوری در این انقلاب به دفاع از حق حیات و حرمت و زندگی انسانی برخیزند. این معنایی جز این ندارد که مردم می خواهند به جنایت سازمانیافته دولتی پایان دهند و با محاکمه جانیان حاکم که مسئول قتل و کشتار دهها هزار انسان هستند، فصل نوینی را در جامعه آغاز کنند که اعدام و قتل عمد دولتی در آن جایی ندارد و نفس حیات و زندگی درخور انسان پاس داشته می شود.

بسیار اهمیت دارد که در انقلاب جاری با صراحت تمام خواهان لغو مجازات ضد انسانی اعدام شویم و این ابزار سرکوب و قتل را برای همیشه برچینیم. پیش به سوی یک جامعه بدون اعدام. زنده باد زندگی! زنده با انقلاب مردم ایران.

حسن صالحی- سخنگوی کمیته بین المللی علیه اعدام

۱۰ اکتبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

کنفرانس به مناسبت روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی در ایران

کنفرانس به مناسبت روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی در ایران به پیشواز این …