کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری- واحد خوزستان: صبر و تحمل و وام بانکی پاسخ مردم خسارت دیده نیست

اطلاعیه شماره ٣:
علیرغم گذشت هشت روز از بروز سیل در مناطق روستایی و آبگرفتگی معابر و بالا آمدن فاضلاب در مناطق شهری پانزده شهر در استان خوزستان همچنان با مشکلات عمده ای روبرویند و سیل باعث مختل شدن زندگی مردم در این مناطق شده است.
اگر چه حجم فاضلاب های سرریز شده به منازل مسکونی تا حدودی فروکش کرده است، اما بر اثر از بین رفتن لوازم و وسایل خانگی اکنون شهروندان آسیب دیده بدون امکانات لازم برای زندگی به حال خود رها شده اند.
بر اساس برآوردی که خود دستگاه های حکومتی اعلام کرده اند در جریان این سیل ویرانگر دستکم به سی هزار واحد مسکونی خسارات گسترده ای وارد شده است و امکان افزایش این آمار نیز وجود دارد.
در حالی که مردم با وجود شرایط قرمز کرونا در خوزستان و نفوذ آلودگی فاضلاب به خانه هایشان با بحران و فاجعه زیستی روبرو هستند، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بی شرمی و وقاحت در پاسخ به مطالبه پرداخت خسارات از سوی مردم ، آسیب دیدگان را به جای نان و مکانی برای زیستن به صبر و تحمل دعوت کرده است.

از سویی دیگر معاون روحانی نیز مردم را با بدبختی هایشان رها کرده و از اینکه در حال تصمیم گیری درباره فرایند نحوه پرداخت خسارات ها هستند، سخن میگوید. شرم بر دزدان چپاولگر حاکم.
همه اینها در حالی اتفاق افتاده است که هنوز مردم آسیب دیده از سیل سال گذشته در پیچ و خم های اداری و کاغذ بازی های مرسوم گرفتارند و موفق به کمکی و حتی دریافت وام نشده اند. جالب اینجاست که این بار هم استاندار خوزستان وعده پرداخت خسارات جدید الوقوع را در قالب وام های بانکی داده است، دولت خود را مسئول هیچ چیزی نمیداند.
سران فاسد حکومت با دستاویز قرار دادن رنج و مشقتی که خود بر مردم تحمیل می کنند، به دنبال کسب منافع مالی و سودجویی هایشان هستند و در شرایطی که هنوز از سرنوشت 149 میلیون دلار وامی که به نام اصلاح و تکمیل سیستم آبرسانی و نوسازی شبکه فرسوده فاضلاب در سال 1383 از بانک جهانی دریافت کردند خبری در دست نیست، اکنون نیز به بهانه اصلاح زیرساخت های فاضلاب شهری در خوزستان برای مرحله اول پنجاه میلیون یورو در نظر گرفته اند. بدون تردید این پول هم به جیب های مفتخوران چپاولگر سرازیر خواهد شد.
حق مردم سیل زده و آسیب دیده خوزستان وام نیست، حکومت در قبال جان و زندگی مردم و خسارت وارده به آنها مسئول است. مردم خوزستان و مردم سیل زده در هر کجا باید با اعتراضی گسترده حق و حقوق خود را بر حکومت تحمیل کنند. حکومت تلاش میکند با بهانه های مختلفی از جمله لزوم برآوردهای کارشناسی برای خود وقت بخرد. نباید اجازه داد. دولت باید زندگی و معیشت مردم آسیب دیده سیل را تامین کند. امکانات درمانی و بهداشتی رایگان خصوصا در مقابله با شیوع کرونا و دیگر بیماری های ناشی از ورود فاضلاب به داخل شهر و خانه ها در اختیار مردم قرار دهد و اینها همه نیازهای حیاتی فوری مردم است. واحد خوزستان حزب بر همبستگی سراسری مردمی با مردم سیل زده خوزستان و ٥ استان دیگر که با وضعیت و مشکلاتی مشابه روبرو هستند، تاکید میکند.

کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری- واحد خوزستان
١٧ آذر۱۳۹۹، ٧ دسامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …